۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
فعالیت ۳۶ واحد تولید کالای بهداشتی برای مقابله با کرونا در ایلام
رئیس سازمان صمت ایلام خبر داد:

فعالیت ۳۶ واحد تولید کالای بهداشتی برای مقابله با کرونا در ایلام

ایلام- رئیس سازمان صمت استان ایلام گفت: ۳۶ واحد تولید کننده لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در ایلام فعال هستند و در این شرایط کرونایی لوازم مورد نیاز استان را تولید می‌کنند.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی سازمان صمت ایلام، رضا محمد رحیمی اظهار کرد: ۳۶ واحد تولید کالای بهداشتی در مقابله با کرونا در ایلام فعالیت دارند و این واحدها با ظرفیت تولید روزانه ۱۷۲ هزار عدد ماسک، ۳۰۰ دست لباس حفاظتی و گان، ۱۰ هزار جفت دستکش و ۲۰ هزار عدد پد الکلی در حال فعالیت هستند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت صنایع و صنوف تولیدی در تامین محصولات بهداشتی به راه اندازی و رفع موانع تولید کارخانه الکل و مواد ضدعفونی کننده در شهرستان بدره اشاره کرد و افزود: این واحد با ظرفیت تولید روزانه پنج هزار لیتر الکل مورد نیاز استان را تامین می‌کند.

رئیس سازمان صمت یادآور شد: طبق آمار ارسالی به این سازمان توسط انجمن داروسازان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون دو میلیون و ۵۰۰ هزار عدد ماسک در استان تولید و توزیع شده است.

رحیمی با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای فصل پاییز و تولید ماسک در استان گفت: در کل کشور کمبود پارچه تولید ماسک وجود دارد چراکه فقط دو واحد تولیدی در سطح کشور و در استان‌های یزد و همدان تامین کننده پارچه واحدهای تولیدی ماسک در کشور هستند.

کد خبر: ۳۷٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha