۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
حذف پژوهشکده «حفاظت خاک و آبخیزداری» خلاف منافع ملی است
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس:

حذف پژوهشکده «حفاظت خاک و آبخیزداری» خلاف منافع ملی است

کاشان- رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: حذف پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری و ادغام آن در موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع خلاف منافع ملی است.

سیدجواد ساداتی نژاد در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مسائل مربوط به حوزه آبخیزداری اظهار داشت: به منظور ساماندهی کردن قانون آبخیزداری این مهم در دستور کار کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی قرار می گیرد.

وی با اشاره به تصویب قانونی مبنی بر حذف پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری ابراز داشت: این اقدام یک تصمیم غیرعلمی بود چراکه با توجه به جغرافیای کشور باید حمایت های لازم از طرح های تحقیقاتی در زمینه آبخیزداری انجام شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه این تصمیم نیز به زودی در دستور کار این کمیسیون قرار می گیرد، تصریح کرد: این مصوبه باید لغو شود و این پژوهشکده باید به پژوهشگاه نیز ارتقا یابد.

احیای مرغ آرین؛ آری یا خیر
وی همچنین با اشاره به موضوع احیای مرغ آرین در کشور افزود: این موضوع طی دو جلسه در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس مطرح و قرار شد سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت جهاد کشاورزی اقدامات و بودجه لازم را برای تامین احیای مرغ آرین در نظر بگیرند.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه با این طرح نیاز کشور به گوشت مرغ مرتفع می شود، بیان داشت: با ورود بخش خصوصی به این موضوع می توان امید داشت که صد در صد نیاز کشور به گوشت مرغ در داخل کشور تامین شود.

وی همچنین با بیان اینکه مرغ و تخم مرغ دو کالای مورد نیاز غذایی مردم است، یادآور شد: کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از ورود بخش خصوصی به این حوزه حمایت می کند و لازم است دولت و مجلس در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر: ۳۷٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha