۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
تمدید مهلت مستاجران انگلیسی برای تخلیه منازل
در پی شیوع کرونا رخ داد

تمدید مهلت مستاجران انگلیسی برای تخلیه منازل

دولت انگلیس به دلیل ناتوانی مستاجران در پرداخت اجاره بها بر اثر پیامدهای شیوع ویروس کووید ۱۹ در این کشور مهلت مستاجران را برای تخلیه منازل یک ماه دیگر تمدید کرد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، دولت انگلیس در پی افزایش درخواست‌ها وفشار افکار عمومی درباره مشکلات مستاجران، مهلت آنان را برای تخلیه منازل به علت ناتوانی در پرداخت اجاره یک ماه دیگر تمدید کرد.

جان مک دانل (John McDonnell)، از اعضای ارشد حزب کارگر انگلیس و وزیر پیشین خزانه داری در دولت سایه این کشور پیشنهاد کرد مستاجرانی که به علت همه گیری کووید ۱۹ و تعطیلی کسب و کارها، قادر به پرداخت مبلغ اجاره مسکن نیستند، یک سال از خانه هایشان بیرون رانده نشوند.

عضو ارشد حزب کارگر انگلیس پیشنهاد کرده است مالکان تا یک سال دیگر نتوانند مستاجرانی را که به علت ناتوانی در پرداخت مبلغ اجاره، در معرض اخراج از مسکن استیجاری و بی خانمانی قرار دارند، با حکم دادگاه از منازلشان بیرون بیندازند.

وی گفته است فرهنگ موجری باید تغییر یابد و داشتن مسکن، به عنوان یک حق در انگلیس شناخته شود. به گفته جان مک دانل، شمار خانه‌هایی که مالکان می‌توانند بخرند باید محدود شود و شرکت‌ها و بنیادها از خرید مسکن، منع شوند.

حزب کارگر انگلیس ماه پیش هشدار داد در صورتی که دولت انگلیس به سرعت دست به کار نشود، احتمالا به زودی، ۲۵۰ هزار نفر در این کشور، به علت ناتوانی در پرداخت مبلغ اجاره مسکن یا اقساط وام بانک، در معرض بی خانمانی قرار می‌گیرند. در پی همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی کسب و کارها، دولت انگلیس اعلام کرده بود مستاجرانی که قادر به پرداخت اجاره مسکن نیستند و نیز صاحبخانه‌هایی که نمی‌توانند اقساط وام مسکن را بپردازند، فعلا مورد پیگرد قانونی قرار نمی‌گیرند.

سازمان خیریه شلتر (Shelter) در انگلیس هشدار داد حدود ۲۲۷ هزار فرد بالغ، از زمان آغاز همه گیری نتوانسته اند اجاره مسکن یا قسط وام مسکن خود را بپردازند و اکنون با خطر بی خانمانی مواجه اند.

دولت انگلیس قبلا اعلام کرده بود از ماه مارس تا ۲۴ ماه اوت، دوم شهریور ماه، نمی‌توان افرادی را که به علت همه گیری ویروس کرونا قادر به پرداخت اجاره مسکن یا اقساط وام بانکی نشده اند، از منازلشان بیرون کرد.

در بیانیه حزب کارگر انگلیس آمده است: در شرایط همه گیری کووید ۱۹، ناتوانی از پرداخت مبلغ اجاره مسکن، نباید به حکم اخراج مستاجران منجر شود. این حزب خواهان حمایت از ۸.۵ میلیون مستاجر در این کشور، از جمله افرادی که در منازل شهرداری یا در خانه‌های مالکان خصوصی زندگی می‌کنند شده است که در برگیرنده سه میلیون مستاجر دارای فرزند است.

برغم درخواست‌های نمایندگان مجلس و شمار زیادی از مستاجران، دولت انگلیس با تمدید یک ماهه طرح حمایت از مستاجران در شرایط کرونایی موافقت کرده است.

کد خبر: ۳۷٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha