۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
بازسازی راه‌های آسیب‌دیده در سیل ۲ سال طول می‌کشد
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بازسازی راه‌های آسیب‌دیده در سیل ۲ سال طول می‌کشد

عبدالهاشم حسن‌نیا درباره بازسازی مناطق و محورهای خسارت دیده از سیل گفت: آسیب بسیار زیادی در این مناطق به زیرساخت‌های راه وارد شده است و دوره ترمیم و بازسازی این میزان راه خسارت دیده با پیش‌بینی‌های صورت گرفته دو سال طول خواهد کشید.

به گزارش بازار، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بازدید از محورهای آسیب دیده از سیل در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: سیل اخیر باعث تخریب گسترده راه‌ها در جنوب کرمان، شرق هرمزگان و منطقه بشاگرد شده است که امید است با همکاری ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این سه استان، راه‌های مسدود شده بر اثر سیل اخیر در حوزه بشاگرد بازگشایی شوند.

حسن‌نیا گفت: بیش از ۵۵۰۰ کیلومتر از محورهای ارتباطی، اصلی، فرعی و روستایی در جنوب استان سیستان و بلوچستان و بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر در جنوب استان کرمان بر اثر سیلاب چند روز و هفته گذشته تخریب و به ابنیه موجود در این محورها خسارت جدی وارد شده است.

وی با بیان این که بیش‌ترین خسارت وارد شده به محورهای شریانی اصلی جنوب کرمان به محور رودبارجنوب_ایرانشهر بوده است، افزود: این محور که متصل کننده استان کرمان به سمت ایرانشهر و چابهار است، از مهم‌ترین محورها و کریدورجنوب کشور محسوب می‌شود و بر اثر جاری شدن سیل آسیب جدی به این محور وارد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این سیلاب در جنوب کرمان سبب تخریب و خسارت به ۴۸ دهانه پل شد که با استفاده ازماشین آلات راهداری و توان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان تعدادی از این پل‌ها بازگشایی شد و تردد در آن‌ها جریان دارد و بقیه نیاز به بازسازی و ترمیم مجدد دارند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در منطقه جنوب کرمان با توجه به کوهستانی بودن منطقه، راه‌های روستایی زیادی هم طعمه سیل شده‌اند که با استفاده از اعتبارات استانی، ملی و امکانات ماشین آلات وزارت راه و شهرسازی و سازمان نسبت به بازسازی و ترمیم محورهای خسارت دیده در جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به خسارت یک هزار میلیارد تومانی به راه‌ها و محورهای ارتباطی سه استان جنوبی کشور گفت: برای این حجم خسارت درصدد هستیم با همکاری ستاد بحران، سازمان برنامه و بودجه و دولت اعتبارات بازسازی را تامین کنیم.

به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، حسن‌نیا درباره بازسازی مناطق و محورهای خسارت دیده از سیل گفت: آسیب بسیار زیادی در این مناطق به زیرساخت‌های راه وارد شده است و دوره ترمیم و بازسازی این میزان راه خسارت دیده با پیش‌بینی‌های صورت گرفته دو سال طول خواهد کشید.

کد خبر: ۳٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha