۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
سال ۹۸ بیش از ۴۸ میلیون تن بار در شبکه ریلی جابجا شد
مدیرعامل شرکت راه آهن:

سال ۹۸ بیش از ۴۸ میلیون تن بار در شبکه ریلی جابجا شد

رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی افزایش توان جابجایی بار در شبکه ریلی را از دیگر برنامه‌های راهبردی راه آهن اعلام کرد و گفت: سال ۹۸ بیش از ۴۸ میلیون تن بار در شبکه ریلی جابجا شد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، سعید رسولی در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت در حال برگزاری است، حفظ سلامتی و ایمنی هموطنان را اولویت اصلی راه آهن دانست و افزود: برغم شیوع ویروس کرونا و کاهش درامد شرکت‌های ریلی، رعایت نکات بهداشتی و حفظ سلامت مسافران با انجام شیوه نامه‌های بهداشتی، در اولویت این شرکت است.

وی با اعلام اینکه، شرکت‌های مسافری راه آهن مجاز نیستند بیشتر از نصف ظرفیت یک کوپه را بفروشند، گفت: البته اکر خانواده‌ای خودش بخواهد این محدودیت اعمال نخواهد شد.

وی همچنین مناسب سازی ۵۰ ایستگاه راه آهن برای مسافران کم توان و جانبازان و سالمندان و ... را از دیگر اقدامات شرکت راه آهن برشمرد و افزود: این مناسب سازی که طی دو ماه انجام شده، حدود ۹۵ درصد ایستگاه‌های اصلی راه آهن کشور را تشکیل می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت راه آهن، همچنین از تغییر سامانه رزرواسیون بلیت‌های قطار با هدف افزایش خدمات رسانی به هموطنان خبر داد و کفت: مسافران می‌توانند هنگام خرید بلیت، درخواست کمک برای سوار شدن و درخواست خدماتی همچون ویلچر دهند.

رسولی افزایش توان جابجایی بار در شبکه ریلی را از دیگر برنامه‌های راهبردی راه آهن اعلام کرد و گفت: سال ۹۸ بیش از ۴۸ میلیون تن بار در شبکه ریلی جابجا شد.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر ۵۷ درخواست اتصال به شبکه ریلی از سوی سیلوها، معادن و صاحبان صنایع بزرگ به راه آهن ارسال شده است، افزود: این موضوع نشان می‌دهد شبکه ریلی مورد توجه قرار گرفته است.

رسولی همچنین توسعه شبکه ریلی را از ولویت‌های کاری راه آهن دانست و گفت: ۱۰۸ پروژه شامل ۸۲۴ کیلومتر خطوط ریلی در دست اقدام است که ۱۱۸ میلیون تن به ظرفیت ۴۸ میلیون تنی بار شبکه ریلی می‌افزاید.

معاون وزیر راه همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه‌ای برای رونق تولید و تامین نیازهای صنعت ریلی، اضافه کرد: بزودی ۵۷۰ محصول از انواع ناوگان ریلی وارد شبکه راه آهن خواهد شد

کد خبر: ۳۷٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha