۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
فناوری به کمک  زالو های صادراتی  می‌آید

فناوری به کمک زالو های صادراتی می‌آید

صنعت زالو با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری فناور میشود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و  فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست مشترک با نمایندگان برخی مراکز اجرایی و علمی که با محوریت تکثیر و فرآوری اصولی و منطبق با استانداردهای تایید شده بهداشتی در حوزه صنعت پرورش زالو برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تحقیقات صورت گرفته علمی و آکادمیک، مباحث درمانی مرتبط با زالو نه فقط در ایران که در دیگر کشورها نیز مورد توجه روزافزون قرار دارد.

به گفته عصاره، بر خلاف بسیاری دیگر از روش‌های این حوزه از درمان، با توجه به تماس این موجود (زالو) با خون انسان، تمامی فرایندهای درمان با کمک زالو اعم از تولید، تکثیر و مباحث مرتبط با نظارت بر  روند درمانی باید با حساسیت و دقت بالا مورد واکاوی و بازبینی قرار گیرد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به برنامه‌های انجام گرفته در حوزه درمان با کمک زالو در این ستاد، گفت: برای حذف درمان‌های غیر علمی در حوزه سلامت زالو درمانی، باید هماهنگی بین دستگاهی بیشتری انجام گیرد.

حسن عصاره، ضمن تقدیر از اقدامات انجام گرفته برای توسعه آبزیان (ماهی، میگو و ...) به صورت اعم و گسترش پرورش زالو به صورت اخص، تصریح کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، کل تولید کشور در زمینه پرورش آبزیان، عددی در حدود ۳۰ هزار تن بوده است، این در حالی است که این رقم در سال جاری، بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن بود.

در این نشست، توسعه حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در اکوسیستم پرورش زالو و فرآورده‌های درمانی مرتبط با آن، مورد بررسی قرار گرفت و بر حمایت ستاد برای رفع موانع حضور فعال شرکت‌ها در این عرصه تاکید شد.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، صادرات فرآورده‌های صنعت پرورش زالو و مسائل مرتبط با آن از جمله دیگر محورهای این نشست بود.

کد خبر: ۳٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha