۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
راه‌اندازی ۵۰۰ مرکز نیکوکاری کارآفرینی تا پایان سال
معاون اشتغال کمیته امداد امام(ره) خبر داد

راه‌اندازی ۵۰۰ مرکز نیکوکاری کارآفرینی تا پایان سال

عبدالملکی، معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در مراکز نیکوکاری کارآفرینی، خیرینی که قصد ایجاد اشتغال برای محرومین را دارند دور هم جمع می‌شوند و با کمک یکدیگر این فضا را فراهم می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۶۰ مرکز نیکوکاری کارآفرینی در سراسر کشور راه‌اندازی شده است و فعالیت‌های خود را برای توسعه اشتغال محرومین شروع کرده‌اند، گفت: ابتدای سال وعده دادیم یکی از برنامه‌های اصلی کمیته امداد برای ایجاد اشتغال توسعه مراکز نیکوکاری کارآفرینی است.

وی درباره ماهیت این مراکز توضیح داد و اظهار کرد: در این مراکز خیرینی که قصد دارند در حوزه ایجاد اشتغال برای محرومین فعالیت کنند، دور هم جمع می‌شوند و هرکسی به هر طریقی که می‌تواند کمک می‌کنند. افرادی هستند که مکان کسب و کار را در اختیار قرار می‌دهند، برخی سرمایه را ارائه می‌دهند و بعضی دیگر نیز در موضوع بازاریابی و فروش کمک می‌کنند. همچنین بعضی افراد نیز در موضوع آموزش‌های فنی و مهارتی کمک می‌کنند.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه تا پایان سال قرار است ۵۰۰ مرکز نیکوکاری کارآفرینی را راه‌اندازی کنیم، عنوان کرد: این مراکز به صورت شبکه‌ای به یکدیگر متصل هستند و می‌توانند پشتیبانی طرح‌های اشتغالی که ایجاد شده‌اند را بر عهده بگیرند تا ضمن تقویت این طرح‌ها، باعث پایداری مشاغل شوند.

وی افزود: با راه‌اندازی این مراکز، بستری فراهم می‌شود تا هرکسی با هر مقداری از امکانات که قصد دارد برای ایجاد اشتغال به نفع محرومین گامی بردارد، بتواند حضور فعال داشته باشد. به عنوان مثال افرادی در این مراکز فعالیت می‌کنند که کارشناسان بازنشسته دستگاه‌های دولتی هستند و مشاوره‌های اداری به خصوص در حوزه اخذ مجوز ارائه می‌دهند.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) از کمک افراد با هر نوع وسیله‌ای در مراکز گفت و بیان کرد: برخی افراد تجهیزات دست دوم مانند چرخ خیاطی دارند و می‌تواند آن را در اختیار یک خانم سرپرست خانوار بگذارد تا یک درآمد حداقلی ایجاد کند. این مسئله بستری فراهم می‌کند تا هرکسی با هر میزان منابعی، در امر بسیار مبارک و حسنه ایجاد اشتغال برای محرومین مشارکت کند.

عبدالملکی بیان کرد: با تکمیل کردن ۵۰۰ مرکز زمینه‌ای فراهم می‌شود، هرکسی در هر شهر و روستایی دسترسی داشته باشد و کمک‌های خود را ارائه دهد.

کد خبر: ۳۷٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha