۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
۷ برابر شدن ظرفیت هسته معاملات بورس
مدیرعامل شرکت فرا بورس مطرح کرد

۷ برابر شدن ظرفیت هسته معاملات بورس

هامونی، مدیرعامل شرکت فرا بورس ایران گفت: ظرفیت هسته معاملات ۷ برابر شده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، امیر هامونی مدیرعامل شرکت فرابورس ایران با بیان این که ظرفیت هسته معاملات ۷ برابر شده است افزود: موضوع دو نوبت کردن معاملات بورس، هسته معاملاتی است و قرار بود فشار موجود بر هسته معاملات مربوط به ایجاد گلوگاه‌هایی در میزان و حجم معاملات، کاسته شود.

وی ادامه داد: با تدابیری از دیروز، ظرفیت هسته معاملات ۷ برابر شد و پیش از این هر ثانیه ۶۰۰ تراکنش معاملات انجام می‌شد که با زحمت شبانه روزی مهندسان انفورماتیک بورس این تعداد به ۳۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه ارتقاء یافته است.

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران همچنین از ارتقای میزان تراکنش‌های معاملاتی تا ۲۰ هزار نوبت در هر ثانیه خبر داد.

هامونی افزود: با تلاش مهندسان سامانه هسته معاملات، زین پس چه در بازار منفی و چه در بازار مثبت، سیستم ثبت در سامانه معاملات مانند ساعت کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: با ارتقای هسته معاملات، دیگر از دو نوبت بودن معاملات خبری نیست و میزان مدت معاملات روزانه مانند سابق در یک نوبت بر می‌گردد.

هامونی درباره نحوه و کشمکش‌های عرضه صندوق دارا دوم گفت: صندوق دارا دوم در روزهای آینده و به زودی عرضه خواهد شد. این در حالیست نرخ پایانی سهام‌های پتروشیمی و پالایشی که در این صندوق وجود دارد سه شنبه مبنای پایه قیمت گذاری در صندوق دارا دوم قرار خواهد گرفت.

هامونی گفت: حقوقی‌های بازار تا زمانی که بازار از شرایط ریزش فعلی خارج شود در کنار مردم حضور خواهند داشت. ما پیشتر هم چنین همتی را پس از شهادت سردار سلیمانی دیده بودیم، حالا هم دوباره شاهد همان حرکت خواهیم بود.

وی از احتمال خرید ۱۰ هزار میلیارد تومان توسط حقوقی‌ها در بازار سه شنبه خبر داد.

کد خبر: ۳۷٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha