۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
به خطر افتادن بیش از ۷۰ هزار شغل در شرکت‌های هواپیمایی آمریکا
تحت تاثیر بحران کرونا اتفاق افتاد؛

به خطر افتادن بیش از ۷۰ هزار شغل در شرکت‌های هواپیمایی آمریکا

ده‌ها هزار نفر از کارکنان شرکت‌های هواپیمایی امریکا با نگرانی برای اول اکتبر آماده میشوند که شرکت‌های هواپیمایی احتمالاً کارکنان خود را پس از منقضی شدن کمک‌هایی که بر اساس یک قانون ارائه میشدند اخراج می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، شرکت‌های هواپیمایی قبلاً به یک دهم نیروی کار خود یعنی دست کم ۷۵ هزار نفر از کارمندانشان هشدار داده اند که مشاغل آن‌ها در خطر است. این وضعیت در حالی به وجود آمده است که صنعت هواپیمایی برای پشت سرگذاشتن همه گیری شیوع ویروس کرونا تقلا میکند.

تعداد مسافران نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد کاهش یافته است و کارشناسان پیشبینی می‌کنند بعید است تعداد جابجایی مسافران تا سال ۲۰۲۴ به سطوح پیش از همه گیری شیوع کرونا بازگردد.

شرکت‌های هواپیمایی و اتحادیه‌های صنفی که نمایندگی آن‌ها را به عهده دارند برای تمدید برنامه حمایت مالی تلاش میکنند، ولی قانونگذاران و کاخ سفید هنوز در این باره به توافق نرسیدهاند.

۴ شرکت هواپیمایی از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی آمریکا در سه ماهه دوم امسال در مجموع بیش از ۱۰ میلیون دلار از درآمدهای خود را از دست دادند. این در حالی است که شرکت‌های هواپیمایی به سبب افزایش جزئی تعداد مسافران در ماه‌های مه و ژوئن تشویق شده اند.

شرکت‌های هواپیمایی در چند ماه گذشته تلاش کرده اند با اجرای مجموعه‌ای از اقدامات برای کاهش هزینه‌های خود مانند کم کردن ظرفیت داخلی، حذف حقوق‌های مقامات اجرایی و توقف استخدام‌های غیر ضروری مانع از اخراج کارکنان خود شوند. در عین حال، مقامات اجرایی شرکت‌های مهم هواپیمای آمریکا این موضوع را روشن کردند که لازم است برای بقای شرکت‌های هواپیمایی، این شرکت‌ها کوچک‌تر شوند.

حدود ۲۰ درصد از کارکنان شرکت هواپیمایی دلتا یعنی بیش از ۱۷ هزار نفر پیشنهادها مبنی بر بازنشستگی پیش از موعد و بازخریدها را پذیرفتهاند و هزاران نفر نیز قبول کردهاند به مرخصی‌های بدون حقوق داوطلبانه بروند.

باستیان مدیرعامل شرکت دلتا در یادداشتی داخلی نوشت: «این اقدامی دشوار، ولی ضروری در جهت تبدیل شدن دلتا به یک شرکت هواپیمایی کوچک‌تر است که در موقعیتی بهتر برای تحمل کردن بحران و بهبود سریع اوضاع قرار خواهد داشت.»

شرکت‌های هواپیمایی دیگر مانند یونایتد و آمریکن اعلام کرده اند حتی با حضور کارکنان سالم، خودشان را برای به مرخصی فرستادن به ترتیب ۳۶ هزار و ۲۵ هزار نفر کارمند آماده می‌کنند.

یکی از مدیران شرکت یونایتد ماه ژوییه گفت: «مرخصی‌های غیر داوطلبانه‌ای که ما سخت تلاش کردیم از آن‌ها جلوگیری کنیم اکنون آخرین گزینه باقی مانده برای محافظت از منافع بلندمدت شرکت به شمار می‌رود.»

هزاران خلبان و مهماندار جزو ۷۵ هزار نفر از کارکنان شرکت‌های هواپیمایی هستند که به آن‌ها اعلام شده است مشاغل اشان در خطر است. نمایندگان اتحادیه صنفی آن‌ها از کنگره خواسته اند ۳۲ میلیارد دلار کمک بیشتر ارائه دهد تا این رقم مانع از اخراج‌های غیر داوطلبانه افراد تا پایان ماه مارس شود.

گروهی متشکل از ۱۶ نفر از جمهوریخواهان سنا و بیش از ۲۰۰ نفر از اعضای مجلس نمایندگان حمایت خود را از تمدید برنامه حمایت مالی ابراز کردهاند.
دو پیت که اتحادیه صنفی اش نماینده حدود ۶۳ هزار نفر از خلبانان شرکت‌های هواپیمایی است گفت ما به هیچ توافقی دست پیدا نکردهایم و زمان اکنون رو به پایان است.

کد خبر: ۳۷٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha