۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
گشایش اقتصادی مدنظر دولت تاثیری در سفره مردم ندارد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

گشایش اقتصادی مدنظر دولت تاثیری در سفره مردم ندارد

موسوی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بهتر است دولت به جای تکیه بر پیش فروش بلند مدت نفت بر فروش آنی تمرکز کند، گفت: فروش نفت به جای تسویه نقدی در سررسید باید به فروش قطعی منجر شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدعلی موسوی، درباره تصمیم دولت مبنی بر روش فروش اوراق سلف نفتی، گفت: اگرچه مشارکت مردم در اقتصاد و مردمی کردن اقتصاد مسئله‌ای قابل تایید است چراکه تحقق اقتصاد مقاومتی و عدالت اقتصادی و رشد اقتصاد را به دنبال دارد اما پیش فروش یک ثروت و بدهکار کردن دولت آینده به معنای فروختن دولت بعدی است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فروش نقدی نفت به مردم و تحویل آن در زمان حال طرحی قابل قبول برای  جبران کسری بودجه دولت و کاهش مشکلات اقتصادی است، افزود: بهتر است دولت به جای تکیه بر پیش فروش بلند مدت نفت بر فروش آنی تمرکز کند.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه پیشنهاد دولت مبنی بر استفاده از اوراق بهادار سلف نفتی با مخالفت مجلس مواجه شد، عنوان کرد: فروش نفت به جای تسویه نقدی در سررسید باید به فروش قطعی منجر شود و همین موضوع موجب اختلاف میان دولت و مجلس شد.

موسوی با بیان اینکه تصور ما از گشایش اقتصادی موضوعی خاص بود که معیشت مردم را تقویت کند، گفت: اکنون ابزار اوراق بهادار سلف نفتی، اجرایی می‌شود و حدود ۲هفته قبل اوراق سلف نفتی از طریق بورس انرژی به فروش رسید.

وی اضافه کرد: براساس قانون بودجه و برنامه ششم توسعه، پیشنهاد دولت مبنی برفروش اوراق سلف نفتی تا سقف ۱۶۰ هزار میلیارد تومان امکان‌پذیر نیست.

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، مجلس با فروش ۱۶۰هزار میلیارد تومان اوراق بهادار سلف نفتی مخالف است زیرا برای دولت بعدی بیش از ۲۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی ایجاد می‌کند و این موضوع به صلاح کشور نیست.

کد خبر: ۳۷٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha