۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
افزایش ظرفیت و هوشمند سازی از اولویت های پست در سال پایانی دولت است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

افزایش ظرفیت و هوشمند سازی از اولویت های پست در سال پایانی دولت است

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم تقدیر و معارفه مدیران عامل سابق و جدید پست از مدیران این شرکت خواست در سال پایانی دولت افزایش ظرفیت جابجایی مرسولات و هوشمند سازی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در مراسم تقدیر از مدیر عامل سابق و معارفه مدیر عامل جدید شرکت ملی پست با اشاره به اقداماتی که در دوره مدیر عامل سابق پست انجام شده است، گفت: در این دوره درآمد این شرکت از ۸۰۰ میلیارد در سال ۹۶ به یک هزار و ۸۰۰ میلیارد در سال ۹۸ افزایش یافت و سیاست توسعه بازار به خوبی پیگیری شد.

وی ۵ برابر شدن ترافیک پستی را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این مدت عنوان کرد و افزود: سیاست انقباضی در حوزه نیروی انسانی یکی دیگر از برنامه های اجرا شده در شرکت ملی پست است که باعث سبک تر شرکت پست در حوزه عملیاتی شد.

وزیر ارتباطات به وضعیت معیشت کارکنان پست به نسبت سال های ۹۶ و ۹۷ اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات برای برقراری عدالت در پرداخت ها به کارکنان شرکت پست کمک کرده اما این شرکت باید با افزایش درآمد و بالا بردن بهره وری به بهبود وضعیت معیشت کارکنان خود کمک کند.

وی افزایش درآمد، عدالت در پرداخت ها و مدیریت بهینه هزینه ها را از اقداماتی دانست که باید به صورت همزمان در شرکت ملی پست پیگیری و انجام شود.

آذری جهرمی به اجرای طرح «ستاپ» در شرکت ملی پست و اثرات مثبت این طرح در این شرکت اشاره کرد و گفت: هم اکنون زمان افزایش ظرفیت ارسال مرسوله در پست است و با اجرای مکانیزاسیون می توانید از  جابجایی ۲.۲ میلیون مرسوله به ۵ یا ۱۰ میلیون مرسوله برسیم.

وی رسیدن به این تعداد مرسوله را نیاز به یکپارچگی و هماهنگی در پست عنوان کرد و افزود: برای ارسال مرسولات در زمان مناسب می توانید در این حوزه از هوش مصنوعی استفاده کنید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگر از سخنان خود، دستورالعمل ارسال اجباری مرسولات بالای ۵ کیلو با پست پیشتاز را نامناسب عنوان کرد و گفت: رویه ای که برای افزایش درآمد شرکت به مردم فشار بیاورید اشتباه و خلاف استراتژی توسعه بازار است و باید از طرح های خلاقانه در این حوزه استفاده شود.

وی هوشمند سازی در فرآیندهای اجرایی را یکی دیگر از اقداماتی عنوان کرد که باید در اولویت شرکت ملی پست و مدیرعامل جدید این شرکت قرار گیرد و افزود: این برنامه به عنوان اولویت وزارت ارتباطات در سال پایانی دولت برای شرکت ملی پست دیده شده است.

آذری جهرمی، نمادسازی، تمبر و تعاملات فرهنگی را از دیگر موضوعاتی دانست که در دوره جدید باید توجه بیشتری به آنها شود و تاکید کرد: تمبر موضوعی تزیینی نیست و صنعت بسیار بزرگی در دنیا دارد و در بسیاری از کشورها الصاق تمبر به مرسولات حذف نشده چرا که تمبر تاریخ این کشورها است.

وی با اشاره به اینکه تمبر هویت و تاریخ کشور است،   به مدیر عامل شرکت ملی پست تاکید کرد که تلاش کند تمبر به عنوان یک رسانه به مرسولات برگشت داده شود.

وزیر ارتباطات به بودجه دوهزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی پست در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: بر اساس پیش بینی ها یک هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان محقق می شود و من از مجموعه پست می خواهم با یک برنامه ریزی در چند ماه آینده ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش درآمد را محقق کنید.

وی مسیر حرکت شرکت ملی پست را خوب توصیف کرد و از مدیر عامل جدید این شرکت خواست این مسیر را با قوت بیشتری ادامه دهد. بر اساس این گزارش همچنین رمضانعلی سبحانی فر مدیر عامل جدید شرکت ملی پست نیز در سخنانی با اشاره به اینکه برای تحول و جهش در این شرکت برنامه دارد، گفت: توجه به امنیت شغلی و ارتقای سطح معیشت نیروی انسانی مانند تغییر وضعیت قراردادی های شرکت به پیمانی، راه اندازی سیستم مکانیزه تجزیه و مبادلات، ارتقای سیستم شبکه مجازی و الکترونیکی پست و یکپارچه سازی آن و تکمیل پایگاه اطلاعاتی جی نف را در اولویت برنامه های خود برای شرکت ملی پست دارم.

وی از بخش خصوصی پست به عنوان شریک شرکت پست یاد کرد و افزود: بر مبنای قانون با این بخش همکاری می کنیم.

همچنین حسین نعمتی مدیر عامل سابق شرکت ملی پست نیز در این جلسه با اشاره به حمایت های وزیر ارتباطات برای اقدامات انجام شده در پست، گفت: در مدت ۳ سال گذشته تغییر رویکرد پست نامه به بسته و امانت از مهمترین تحولاتی است که در شرکت ملی پست انجام شده است.

وی تغییر ساختار پست، افزایش سطح معیشت کارکنان، پوشش ۸۰ درصدی جی نف، تغییر لوگوی شرکت و چابک سازی را بخشی از اقداماتی عنوان کرد که در زمان مدیریت خود در شرکت ملی پست انجام شده است.

کد خبر: ۳۷٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha