۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
حجم صادرات منطقه آزاد اروند در سال ۹۸ به ۲۲۰ میلیون دلار رسید
معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند:

حجم صادرات منطقه آزاد اروند در سال ۹۸ به ۲۲۰ میلیون دلار رسید

آبادان- معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: حجم صادرات کالا و خدمات تولیدی در منطقه آزاد اروند در سال ۹۸ به ۲۲۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدعلی موسوی عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: سه برنامه محور اصلی تمام برنامه‌ها و راهبردهای معاونت سرمایه‌گذاری سازمان در سال ۹۹ است.

وی تاکید کرد: شهرک‌های صنعتی خوزستان مبالغ فروش زمین در شهرک صنعتی آبادان و خرمشهر را صرف زیرساخت‌های خودش کند و در سایر شهرستان‌ها هزینه نشود، شرکت شهرک‌های صنعتی استان تکلیف زمینهای که از ۱۵ سال پیش تاکنون واگذار کرده و خریداران هیچ کاری را در زمین انجام داده‌اند را مشخص و قرارداد آن را فسخ کند.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص میزان صادرات کالا و خدمات تولیدی در منطقه آزاد اروند، عنوان کرد: در سال ۹۶ حجم کالاهای تولیدی صادر شده ۱۷۰ میلیون دلار، در سال ۹۷ صادرات به ۲۰۳ میلیون دلار و در سال ۹۸ این میزان به این ۲۲۰ میلیون دلار رسید.

موسوی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده، ادامه داد: راه اندازی مجتمع اداری تجاری شلمچه، جمع‌آوری کانکس‌های محل استقرار تجار و بازرگانان، راه‌اندازی پایانه صادرات آبزیان در مرکز تجاری شلمچه، آغاز صادرات تخصصی آبزیان، ایجاد ظرفیت ۱۲ هزار تن لجستیکی در شلمچه برای دپوی کالا، راه‌اندازی پایانه توسعه صادرات سیمان و آغاز صادرات تخصصی فرآورده‌های سیمانی، به منظور ایجاد زیرساخت‌های توسعه صادرات انجام شده است.

وی افزود: نمایشگاه‌های مختلف از جمله معرفی توانمندی‌های صنعتی استان خوزستان در مناطق، همایش تجلیل از صادرکنندگان و صنعتگران نمونه، پذیرش شرکت‌های تجاری از کشورهای عمان، عراق، اندونزی، اخذ کد وارداتی مرز تجاری شلمچه، اخذ موافقت گمرک جمهوری اسلامی ایران در راستای واردات از مرز شلمچه پس از سالیان زیاد از دیگر اقدامات این حوزه به منظور توسعه صادرات و حضور در بازارهای جهانی است.

معاون توسعه سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: در راستای اجرایی کردن جهش تولید در منطقه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری خوشبختانه ۱۲ واحد تولیدی آماده و ۹ واحد آن افتتاح و سه واحد دیگر در ظرف روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر: ۳۷٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha