۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
تحول در صادرات با جایگزینی روش‌های نوین صادراتی
معاون علمی رئیس جمهور مطرح کرد

تحول در صادرات با جایگزینی روش‌های نوین صادراتی

ستاری، معاون علمی رئیس جمهور گفت: تحول در صادرات، نیازمند بکارگیری روش‌های نوین به جای روش‌های سنتی و استفاده از استانداردها و تاییدیه‌های خاص از مراجع خاص است که باید این تاییدیه‌ها در هر کشور گرفته شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سورنا ستاری در مراسم افتتاحیه مرکز شتاب‌دهی صادرات ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌های مفصلی در حوزه صادرات دارد افزود: چندین سال است که کریدور صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان را فعال کرده‌ایم ضمن اینکه کمک به شرکت‌ها برای دریافت استانداردهای کشورهای مبدا، شرکت در نمایشگاه‌های خارجی، پتنت‌ها، مشاوره‌ها و وام‌های بانکی در معاونت علمی پیگیری می‌شود.

وی گفت: بحث اصلی شتاب‌دهنده‌ها این است که جوانانی که در حوزه صادرات ایده دارند بتوانند به شرکت تبدیل شوند تا بتوانند سرمایه‌گذار پیدا کنند که حمایت‌های لازم از آن‌ها انجام شود.

وی افزود: امیدوارم اتفاقاتی مانند امروز باعث تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان شود البته حوزه صادرات شرکت‌های دانش بنیان بازیگران و نیروهای جدید جوان با اعتمادبه نفس نیاز دارد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شیوع ویروس کرونا در برخی از بخش‌های عمده حوزه ای‌سی‌تی رونق خیلی بالایی ایجاد کرده و در برخی از بخش‌ها واقعا ضربه سنگینی به وجود آمده است. از جمله در حوزه گردشگری و حمل و نقل که ما کمک‌هایی به آن‌ها کرده‌ایم. ضمن اینکه این بچه‌ها خلاق هستند و قاعدتا در همین حوزه و محیط هم خلاقیت‌های جدید برای توسعه کسب‌وکارشان انجام می‌دهند. در حوزه‌های دیگر خصوصا حوزه‌های باز نشده مثل آموزش و بهداشت و حوزه بیمه خوب درخشیدند.

ستاری گفت: کرونا بزرگترین کمک را به کسب‌وکارها کرد، زیرا مقاومت‌های سنتی را کنار زد و موجب شد تا کسب‌وکارهای دانش‌بنیان‌ها رشد بسیار خوبی داشته باشند و در حوزه آموزش رشد چند ده برابری کردند.

وی در افزود:به دنبال این هستیم استارتاپ‌ها وارد بورس شوند و کمک کنیم تا مقاومت‌ها در این زمینه هم اصلاح شود. بزرگترین مساله بحث دارایی‌های نامشهودی است که استارتاپ‌ها دارند ضمن اینکه قیمت‌گذاری در بورس چالش‌های جدیدی است که در تمام دنیا هم هست و در کشور ما نیز جدی است.

کد خبر: ۳۷٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha