۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
بنگلادشی‌ها در ساخت بندر خواجه نفس مشارکت می‌کنند!
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان:

بنگلادشی‌ها در ساخت بندر خواجه نفس مشارکت می‌کنند!

گرگان - رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان با تأکید بر اینکه دیدار با مسئولان باید خروجی داشته باشد، گفت: دیدار سفیر بنگلادش با مسئولان گلستان منجر به مشارکت بنگلادشی‌ها در ساخت بندر خواجه نفس شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، ذوالفقار امیرشاهی شامگاه دوشنبه در نشست خبری دهه فجر گلستان اظهار کرد: طی پنج ماه ۶۰ بار با مسئولان استان ملاقات داشتیم و هم‌اکنون پیگیر خروجی این دیدارها هستیم.

وی با تأکید بر اینکه دیدار با مسئولان باید خروجی داشته باشد، افزود: متأسفانه برخی از مسئولان فقط به دنبال گرفتن عکس، فیلم و پوستر و ... هستند و به دنبال خروجی ملاقات‌ها نیستند در شرایطی که اگر ملاقاتی خروجی نداشته باشد هیچ ارزشی ندارد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان به بخشی از دیدارهای انجام شده با مسئولان گلستانی و خروجی این ملاقات‌ها اشاره کرد و ادامه داد: امسال هیئتی از ساراتف روسیه به گلستان سفر کرده و با مسئولان استانداری و اعضای اتاق بازرگانی گرگان دیدار داشتند که خروجی این دیدار توسعه همکاری تجاری و اقتصادی با روسیه بوده و قرار شد هیئت تجاری ایران به ساراتف سفر کند.

امیرشاهی به سفر نماینده سازمان ملل به مناطق سیل زده استان گلستان و بازدید از این مناطق اشاره و بیان کرد: مقرر شده بود پس از بازدید از مناطق سیل زده یک هنرستان فنی و حرفه‌ای در استان ایجاد شود اما این مهم به دلایلی متوقف شده است.

وی بدون اشاره به دلایل توقف این پروژه به دیدار سفیر بنگلادش با مسئولان استان و خروجی این دیدار اشاره کرد و از مشارکت بنگلادشی‌ها در ساخت بندر خواجه نفس خبر داد.

امیرشاهی با بیان اینکه هیئت سرمایه‌گذاری بنگلادشی سه شنبه وارد گلستان شده و از روند اجرای ساخت بندر خواجه نفس بازدید می‌کنند، تصریح کرد: کمک به برگزاری نمایشگاه بین المللی اقوام و ورود ۱۸ سفیر و کاردار به گلستان، صدور ۷۰۰ سند در زمینه اقتصادی، دانشجویی، تجاری، درمان و ... و تأیید کنسولی برای ۱۵۰ نفر از مهاجران افغانی بخشی از اقدامات ما در مدت مدیریت جدید است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان خاطرنشان کرد: گلستان استان مهم و فوق العاده از نظر استراتژیکی، سیاسی، اقتصادی و صنعتی است و تلاش داریم بتوانیم د حوزه اقتصادی به غیر از عراق، سوریه، یمن، لبنان و برخی کشورهای آفریقایی حضور پررنگی در سایر کشورها داشته باشیم.

کد خبر: ۳٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha