۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی

کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی

قیمت نفت برنت طی هفته گذشته حدود یک درصد از ارزش خود را از دست داد، درحالی که نفت خام آمریکا افزایش نزدیک به یک درصدی را ثبت کرد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، به دنبال از سرگرفته شدن دوباره محدودیت‌های مربوط به شیوع کرونا که مانعی بر سر بهبود اقتصادی در سراسر جهان شده و همچنین نگرانی در مورد افزایش عرضه نفت در بازار، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی حدود یک درصد کاهش یافت.

نتایج یک بررسی نشان داد روند بهبود اقتصادی منطقه یورو از بدترین رکودی که در ماه جاری ثبت کرده بود، متوقف شده است اما در عوض بررسی آمارهای فروش خانه و تولیدات صنعتی آمریکا بهتر از انتظار بود.

به این ترتیب، هر بشکه نفت برنت با ۵۵ سنت کاهش ۴۴.۳۵ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۴۸ سنت کاهش ۴۲.۳۴ دلار معامله شد.

نفت برنت حدود یک درصد از ارزش خود را طی هفته گذشته از دست داد و نفت خام آمریکا نزدیک به یک درصد افزایش ارزش داشت.

واردات نفت هند در ماه جولای به کمترین میزان از مارس ۲۰۱۰ رسید درحالی که بر اساس آمار وزارت حمل و نقل آمریکا، سفرهای با وسایل نقلیه در امریکا در ماه ژوئن نسبت به ژوئن سال گذشته ۱۳ درصد کمتر بود.

پس از اینکه دولت لیبی به رسمیت شناخته شد و در طرابلس آتش بس اعلام شد، شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد می تواند صادرات نفت را ازسربگیرد و این اعلامیه بر قیمت نفت فشار کاهشی وارد کرد.

جان کیلداف تحلیلگر بازار در این خصوص اظهار داشت: این بازاری است که نمی تواند هیچ بشکه اضافی را جذب کند. درحالی که من برای توافق صلح در این کشور خوشحال هستم؛ این برای وضعیت عرضه در جهان مشکل زاست و دلیل بخش اعظمی از فروش در بازار است.

کد خبر: ۳۷٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha