۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۳
طلا در محرم ارزان نمی شود/ ارائه اسناد هویتی در تمام معاملات با ارزش بالای ۱۵ میلیون تومان
در گفتگو با بازار عنوان شد

طلا در محرم ارزان نمی شود/ ارائه اسناد هویتی در تمام معاملات با ارزش بالای ۱۵ میلیون تومان

کشتی آرای؛ نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: خرید و فروش با کارت ملی فقط مشمول صنف طلا فروشان نمی شود بلکه هر نوع مبادله کالا با ارزش بیش از ۱۵ میلیون تومان باید با ارائه اسناد هویتی معتبر صورت بگیرد.

محمد کشتی آرای در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بر اساس قانون مبارزه با پولشویی کشور باید هر نوع معامله ای که ارزش آن بیش از ۱۵ میلیون تومان است با اسناد هویتی معتبر صورت بگیرد تا برای دستگاههای مبارزه با پولشویی مبادلات مالی قابل ردیابی باشد.

وی افزود: طلا فروشان نیز یکی از صنوفی هستند که مشمول خرید و فروش مصنوعات طلا و سکه با ارزش بیش از ۱۵ میلیون تومان با ارائه شناسنامه و کارت ملی می شوند.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: برخی از فعالان صنفی بر این گمان هستند که خرید و فروش طلا با طلا در معاملات با ارزش بالای ۱۵ میلیون تومان برای اخذ مالیات است، در حالی که چنین برداشتی درست نیست.

این فعال صنفی تصریح کرد: مالیات طلا فروشان بر مبنای دفاتر فروش آنها تعیین می شود. طلا فروشان اسناد هویتی را که برای خرید و فروش های بالای ۱۵ میلیون تومان از مشتریان دریافت می کنند باید در دفتری جداگانه نگهداری کنند تا  در صورت درخواست بازرسی وزارت صمت یا بازرسی اصناف در راستای مبارزه با پولشویی بتوانند ارائه کنند.

طلا در ماه محرم ارزان نمی شود
نایب رئیس اتحادیه طلا درباره وضعیت قیمت طلا در ایام محرم گفت: قیمت طلا در بازار بر مبنای دو مولفه قیمت ارز و اونس تعیین می شود.

کشتی آرای افزود: در حال حاضر قیمت دو مولفه اثرگذار در تعیین نرخ طلا و سکه به نحوی است که موجب شده تا حباب سکه تخلیه شود.

این فعال صنفی با بیان اینکه شروع ایام عزاداری تاثیری در کاهشی شدن روند قیمت طلا ندارد،  ادامه داد: در حال حاضر بازار مصنوعات طلا در رکود کامل به سر می برد.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر خاطرنشان کرد: بازار طلا به لحاظ فروش در رکود کامل به سر می برد. در حال حاضر خرید و فروش طلا و مصنوعات به شدت کاهش پیدا کرده است و هیچ گونه دادو ستدی  در این بازار انجام نمی شود.

کد خبر: ۳۷٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha