۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
بحران تولید و تامین کاتالیست ادامه دارد
یک تولید کننده کاتالیست در گفتگو با بازار:

بحران تولید و تامین کاتالیست ادامه دارد

مولوی‌زاده، عضوهیات مدیره شرکت ایران‌ دلکو گفت: افزایش قیمت کاتالیست به دلیل بالارفتن قیمت فلزات گران‌بها است، رودیوم اکنون انسی ۱۲ هزار و ۵۰۰ دلار است که در یکسال و نیم گذشته قیمت چندانی نداشت.

بازار؛ گروه‌خودرو: نوید مولوی‌زاده عضو هیات مدیره شرکت ایران‌ دلکو با اشاره به اینکه خودروسازان ناچار به تولید خودروهای ناقص در نبود کاتالیست شده‌اند و خودروهای کف به همین دلیل ایجاد شده‌اند اظهار داشت: معضل خودروهای کف تمام شدنی نیست و در آینده نزدیک به دلیل نبود نقدینگی، عدم تخصیص ارز و چالش تامین مواد اولیه شرایط تامین کاتالیست نیز بحرانی‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در یکسال گذشته تنها با ظرفیت حدود ۲۰ درصد تولید انجام دادیم، افزود: حدود پنچ ماه است به دلیل عدم تامین و انتقال ارز نتوانستیم مواد اولیه خریداری کنیم. با روند فعلی نیز نمی‌دانم تا چه زمانی می‌توان تولید را ادامه داد. تا زمانی که تامین مواد اولیه با سهولت انجام نشود، چالش در تولید وجود خواهد داشت. بانک مرکزی و مناسبات بین‌الملل نیز عاملان اصلی در ایجاد این چالش‌های اقتصادی هستند. سلام 

مولوی‌زاده ادامه داد: اگر خودروسازان به موقع پرداخت‌ها مطالبات را انجام دهند شاید مشکلات برطرف شود، این مورد را نباید فراموش کرد که کاتالیست یک قطعه با ارز بری است. زیرا مواد اولیه آن کاملا وارداتی بوده و نمونه داخلی ندارد.

این تولیدکننده با اشاره به اینکه واردات مواد اولیه و تولید کاتالیست علاوه بر اشتغال‌زایی، باعث کاهش ارزبری می‌شود بیان کرد: اگر امروز می‌بینیم قیمت کاتالیست با افزایش همراه است به دلیل بالا رفتن نرخ جهانی فلزات گران‌بها است. رودیوم اکنون انسی ۱۲ هزار ۵۰۰ دلار است، این درحالی است که تا دو ماه پیش قیمت آن حدود ۸ هزار دلار بوده است و در آینده نیز افزایش قیمت مجدد خواهد داشت.

کد خبر: ۳۷٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha