۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
تولید یک محصول جدید پتروشیمی برای نخستین بار در کشور
مدیرعامل پتروشیمی کارون خبر داد

تولید یک محصول جدید پتروشیمی برای نخستین بار در کشور

صدیقی‌زاده، مدیرعامل پتروشیمی کارون گفت: با تولید انبوه یک محصول جدید پتروشیمی سبد محصولات پتروشیمی کشور متنوع‌تر شد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، علیرضا صدیقی‌زاده، مدیرعامل پتروشیمی کارون با اعلام این خبر گفت: این محصول جدید نوع جدیدی از ایزوسیانات‌ها است که به عنوان ماده اولیه در صنعت خودرو سازی، صنایع کفش و تولید انواع چسب و پلی اورتان‌ها کاربرد دارد.

علیرضا صدیقی‌زاده، با بیان اینکه این محصول برای نخستین بار در ایران و منطقه تولید می‌شود گفت: این محصول جدید به منظور رفع نیاز تولیدکنندگان صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی صنعت پلی‌اورتان کشور برای تکمیل زنجیره ارزش تولید می‌شود.

وی افزود: مجتمع پتروشیمی کارون ظرفیت تولید سالانه ۵ تا ۷ هزار تن از این محصول را دارد که با تولید این محصول، ایران از واردات این محصول بی‌نیاز می‌شود.

وی بابیان اینکه سال گذشته حدود ۵ هزار تن از این محصول به کشور وارد شده است گفت: با تولید این محصول درداخل از خروج ۱۰ تا ۱۲ میلیون دلار ارز جلوگیری می‌شود.

صدیقی‌زاده، با بیان اینکه شرکت‌های محدودی در دنیا تولیدکننده ایزوسیانات‌ها هستند گفت: تا پیش ازاین نیاز کشور از چین، کره، فرانسه، ترکیه و بصورت غیر مستقیم از شرکت‌های آمریکایی تامین می‌شد و امروز ایران نیز به جمع تولید کنندگان این محصول پیوسته است.

وی حمل و نقل و نگهداری این محصول پتروشیمیایی را پرهزینه دانست و گفت: پیش بینی می‌شود با توجه به اینکه تولید این ماده اولیه در داخل کشور هزینه‌های حمل و نگهداری این محصول را کاهش می‌دهد، تولید آن با استقبال مصرف کنندگان داخلی مواجه شود.

صدیقی‌زاده ادامه داد: با توجه به مصرف این محصول از سوی مشتریان، اطمینان کامل از کیفیت این محصول حاصل شده است و ظرفیت تولید این گرید به میزان نیاز کشور وجود دارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون گرید KLM۱۰۰B L، از زنجیره ایزوسیانات‌ها را ماده‌ای حیاتی برای تولید پیش‌پلیمرها دانست وگفت: تولید ماده اولیه و محصول نهایی در این گرید، نیازمند دانش پیچیده‌ای است که این مهم به همت متخصصان داخلی، بومی سازی شده است.

وی مورد مصرف این مواد را در زیره کفش، فوم سرد قالبی صندلی خودرو، سپر خودرو و همچنین تولید انواع چسب‌ها نظیر چسب لمینیت، تولید فیلتر هوای خودرو و در حوزه محصولات پزشکی برای تولید باند ارتوپدی دانست و گفت: هم اکنون سالانه ۲ هزارتن از این ماده در صنعت کفش برای تولید زیره، ۲ هزار تن در صنعت تولید سپر و فیلتر هوای خودرو و هزارتن نیز در صنعت چسب کشور مصرف می‌شود.

کد خبر: ۳۶٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha