۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
۴۳ هزار تن خربزه از جالیز های مشهد برداشت می شود

۴۳ هزار تن خربزه از جالیز های مشهد برداشت می شود

مشهد- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از برداشت ۴۳ هزار تن خربزه از مزارع شهر مشهد خبر داد و گفت: برداشت خربزه در شهرستان مشهد از اواخر تیر ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کشاورزی شهرستان مشهد امید طهماسبی زاده گفت: سطح زیر کشت خربزه در شهرستان مشهد ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار است که عمدتا در بخش رضویه کشت شده است .

وی اظهار کرد: شهرستان مشهد از نظر سطح زیر کشت و تولید این محصول رتبه سوم استان خراسان رضوی را از آن خود کرده است.

وی افزود: به ازای هر هکتار در طول دوره کاشت، داشت و برداشت به طور میانگین ۴۵ تا ۵۰نفر روز اشتغال ایجاد می‌شود و پیش‌بینی این است که امسال بیش از ۴۳ هزار تن خربزه از مزارع شهرستان مشهد برداشت و روانه بازار فروش در اقصی نقاط کشور شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به کاهش مصرف سموم در شهرستان مشهد در راستای مبارزه با آفات و بیماری ها در سال زراعی جاری در برخی از مزراع خربزه شهرستان مشهد مبارزه بیولوژیک انجام شد.

وی ادامه داد: مبارزه با مگس خربزه که یکی از آفات مهم و عامل محدود کننده است در همین رابطه در مزارع بکارگیری شد.

طهماسبی زاده بیان کرد: خربزه به عنوان مهمترین محصول بهاره این شهرستان دارای مطلوبیت بسیار برای کشت در این منطقه بوده و ارقام کشت شده این محصول در این شهرستان از نوع خاتونی ، قصری ، رزنسی ، آرگون ، داناب است.

وی افزود: با هدف صرفه جویی در منابع آب و با اجرای روش‌های نوین آبیاری در سطح ۹۰درصد از مزارع خربزه استفاده از روش مالچ پلاستیک اجرا شده و میزان مصرف آب در این مزارع ۳۰ تا ۳۵ درصد کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: نوسانات قیمت خربزه در فصل برداشت این محصول یکی از مهمترین مشکلات جالیزکاران این شهرستان است که در روزهای اوج برداشت مشکلات کشاورزان این منطقه را دو چندان کرده است.

کد خبر: ۳۶٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha