۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
 میزان برداشت آب از چاه‌های غیر مجاز زنجان ۲۹۹ میلیون متر مکعب است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

میزان برداشت آب از چاه‌های غیر مجاز زنجان ۲۹۹ میلیون متر مکعب است

زنجان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه شش هزار و ۲۹۸ حلقه چاه آب در استان زنجان غیر مجاز است، گفت: میزان برداشت آب از چاه‌های غیر مجاز استان ۲۹۹ میلیون متر مکعب است.

به گزارش خبرنگار بازار، اسماعیل افشاری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری زنجان با بیان اینکه ۲۰ هزار و ۳۴۷ چاه  آب ثبت شده در استان زنجان  وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۴ هزار و ۴۹ چاه پروانه دار می باشد.

وی با بیان اینکه شش هزار و ۲۹۸ حلقه چاه آب در استان زنجان غیر مجاز است، اظهار کرد: میزان برداشت آب از چاههای غیر مجاز استان ۲۹۹ میلیون متر مکعب  است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان، به انسداد چاههای  آب غیر مجاز در استان اشاره کرد و گفت: از سال ۸۵ تاکنون سه هزار و ۷۹۸ چاه غیر مجاز در استان مسدود شده است.

افشاری تاکید کرد: مسدود کردن ۳۵۰ حلقه چاه  جزو برنامه های هم شرکت آب منطقه ای استان در سالجاری است.

وی  رودخانه‌های مهم و تاثیرگذار استان زنجان را هزار و ۴۰۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: مطالعات حریم بستر برای ۸۶۰ کیلومتر انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان به وضعیت سدهای استان زنجان اشاره کرد و افزود: مجموع ورودی سدهای استان زنجان در سال جاری تا ۲۷ مردادماه ۲۲۷ میلیون مترمکعب است که این میزان بارش طی سال گذشته ۲۸۵ میلیون مترمکعب بود که امسال بیش از ۹ درصد کاهش دارد.

افشاری با بیان اینکه  استان زنجان ۱۳ سال به طور متوالی خشکسالی داشته است، گفت: طی دو سال گذشته بارندگی ها در استان خوب بوده است.

کد خبر: ۳۶٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha