۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کلاهبرداری بانکی آنلاین در آمریکا  ۲۳۸ درصد افزایش یافت
بانک ها آموزش مداوم  مشتریان را دستور کار خود قرار دهند

کلاهبرداری بانکی آنلاین در آمریکا ۲۳۸ درصد افزایش یافت

با توجه به افزایش معاملات بانکی به صورت دیجیتال، به خصوص در این شرایط کرونایی، میزان کلاهبرداری سایبری هم از موسسات بانکی افزایش  یافته  است.

فرحناز سپهری؛ بازار: سایت «د ادج مارکتس» نوشت: در ایالات متحده، حملات سایبری به  بخش مالی بین فوریه و آوریل امسال ۲۳۸ درصد افزایش یافته است، به طوری که در اوج دوره زمانی همه گیری کووید ۱۹ به سرعت  در سراسر کشور گسترش یافت.

تام کلرمن، رئیس امنیت سایبری در شرکت VMware Inc، به کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان در مورد امنیت ملی، توسعه بین المللی و سیاست پولی در ماه ژوئن  هشدار داد: با یک سرعت نگران کننده، گروه های جنایی سازمان یافته فراملی برای ارائه طیف گسترده ای از جرایم علیه مؤسسات مالی به ارائه دهندگان متخصص ابزار و خدمات جرایم سایبری کمک می کنند  به طوریکه مجرمان به طور فزاینده ای منابع و اطلاعات شان را با یکدیگر اشتراک می گذارند و سودهای غیرقانونی خود را برای توسعه قابلیت های جدید و حتی ویرانگر جدید سرمایه گذاری می کنند.

در ماه ژوئیه، دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) در مورد خطر بیشتر حملات سایبری هشدار داد زیرا بیشتر مصرف کنندگان آمریکایی به سمت  بانکداری دیجیتال روی آورده اند. این  مساله هشداری است تا  ارائه دهندگان بانکداری تلفن همراه و موسسات مالی بیش از پیش از مشتریان خود در برابر برنامه های مخرب محافظت کنند؛ زیرا این آژانس پیش بینی می کند که بازیگران سایبری  اغلب از پلتفرمهای  بانکی تلفن همراه استفاده می کنند.

آدری یاپ، مدیرعامل خدمات مالی در Accenture Malaysia گفت : پذیرش دیجیتال، بیشتر باید با افزایش سرمایه گذاری در امنیت سایبر و ابزارهای محافظت از کلاهبرداری انجام شود. به عنوان مثال، در روزهای ابتدایی همه گیری، مدیران ثروت سریعاً ابزارهای دیجیتالی را اتخاذ کردند به طوری که  کلاهبرداری را محدود کنند و بخش دیجیتال و امضاهای دیجیتال به سیستم های پیشرفته تر امنیت سایبری ارتقا دهند.

  ابرار آ انور، مدیر عامل Standard Chartered Malaysia، می گوید: برای بانک ها بسیار مهم است که سرمایه گذاری در راه حل های امنیت سایبری را ادامه دهند. براساس گفته وزارت ارتباطات و چندرسانه ای، طبق  دستورالعمل ( Movement Control Order)، ه بیشتر در جنوب شرقی آسیا برای محدود کردن  کارها در راستای کاهش  بیماری همه گیر با سفارش به  مانده ساکنان در خانهها اتخاذ شده  است). ۹۰ درصد  شکایات مربوط به جرایم سایبری افزایش یافته است. بانکها باید  زمان و سرمایه گذاری بیشتر برای راه حل هایی که قابلیت شناسایی و واکنش فعال دارند مانند شناسایی تهدیدات  و تجزیه و تحلیل پس از نقض اطلاعات، برای به حداقل رساندن زمان تشخیص و اصلاح استفاده می کنند.

باید اشاره کرد مرکز  Chartered Standard از فناوری دیجیتال برای ارائه خدمات بانکی مطمئن و ایمن استفاده می کند. به گفته آبرار، این مرکز بزرگترین مرکز اختصاصی اطلاعات و امنیت سایبر در بخش خصوصی در کشور است.

وی ادامه داد: کارشناسان برتر امنیت سایبری، مهندسین نرم افزار، متخصصان عملیات و شرکای خدمات، که ۸۵ درصد آنها مالزیایی هستند، با هم همکاری می کنند تا استراتژی هایی را برای پیش بینی، جلوگیری و بهبود خدمات بانکی تهیه کنند.

 دومنیک فیودا، مدیر عامل شرکت Hong Leong Bank  گفت: نیاز به آموزش مداوم  مشتریان لازم و ضروری است. از آنجا که مشتریان  به طور فزاینده ای روی سیستم عامل های دیجیتال، اعم از بانکی، کیف پول الکترونیکی یا تجارت الکترونیکی، معامله می کنند، امنیت سایبری، به ویژه در امنیت سایبری مالی، همچنان  از مسایل مهم محسوب می شود. راه حل های پیشرفته امنیتی و محافظت از اطلاعات  مشتریان  باید مد نظر قرار گیرد. علاوه بر این، ما معتقدیم که آموزش مداوم مشتری و آگاهی در مورد امنیت سایبر مهم خواهد بود که به مشتریان کمک کند نه تنها از خود محافظت کنند بلکه به آنها این امکان را می دهند که  در فضای دیجیتال قویتر عمل کنند.

کد خبر: ۳۶٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha