۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
میانگین مقاوم‌سازی مسکن روستایی در اردبیل بالاتر از کشور است
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

میانگین مقاوم‌سازی مسکن روستایی در اردبیل بالاتر از کشور است

اردبیل- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: میانگین مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان اردبیل بالاتر از آمار کشوری است و این نشان از کار جهادی در این استان دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا تابش روز دوشنبه در آئین کلنگ‌زنی طرح تامین ۳ هزار واحد مسکن محرومان در روستای آق‌بلاغ اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل ۵۶ هزار واحد مسکن کم‌دوام و پرخطر روستایی مقاوم‌سازی و نوسازی شده که این یک میانگین خوبی در سطح کشور و در بین استان‌ها است.

وی با بیان اینکه ۱۱۴ هزار واحد مسکن روستایی کم‌دوام در این استان شناسایی شده که از این تعداد ۵۶ هزار واحد در سال‌های اخیر مقاوم‌سازی شده‌اند، خاطرنشان کرد: درصد قابل توجهی از روستائیان نیز علاقمند به دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون تومان این حوزه هستند تا واحدهای مسکونی خود را با آورده شخصی خود مقاوم کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به عقد تفاهمنامه همکاری با سازمان برنامه و بودجه برای احداث واحدهای مسکونی برای محرومان و نیازمندان گفت: سهمیه استان اردبیل در این حوزه ۳ هزار واحد است که تلاش می‌کنیم برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و روستائیان کم‌درآمد و مستحق این واحدها را با تامین ۲۰ میلیون تومان اعتبار بلاعوض از طریق برنامه و بودجه و کمک خیرین احداث و در اختیار آنها قرار دهیم.

تابش بیان کرد: در کمتر از یک سال این واحدها با طراحی و نقشه مناسب و نظارت جامعه مهندسی اجرایی خواهد شد که انتظار می‌رود اوایل سال آینده این ۳ هزار واحد آماده بهره‌برداری شود.

وی به افزایش سهمیه استان‌ها برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و پرداخت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان اشاره کرد و گفت: البته در برخی از شهرستان‌های استان اردبیل این میانگین پائین است که تلاش می‌شود تا در مشگین‌شهر و خلخال با یک کار مضاعف عملیات مقاوم‌سازی و بهسازی انجام شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پرداخت تسهیلات ویژه برای ساخت مسکن خانوارهای آسیب‌دیده از سیل اخیر در استان اردبیل خبر داد و افزود: بنیاد مسکن تا سقف ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای ساکنان این مناطق پرداخت خواهد کرد.

کد خبر: ۳۶٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha