۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
پرداخت تمامی مطالبات عقب مانده جامعه ایثارگری تا پایان سال
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد

پرداخت تمامی مطالبات عقب مانده جامعه ایثارگری تا پایان سال

اوحدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حال حاضر افزودن بر سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جامعه ایثارگران شامل جانبازان، شهدا، آزادگان و خانواده های آنان تحت پوشش این بنیاد قرار دارند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «سعید اوحدی» از وجود بیش از۲۷۵ هزار شهید، ۵۸۰ هزار جانباز و ۴۳ هزار آزاده در کشور خبر داد و افزود: قداست بنیاد شهید و امور ایثارگران به اعتبار این عزیزان است.

وی اظهارداشت: اگر امروز بنیاد شهید قداست و اعتبار دارد از قداست فرزندان، همسران، مادران و پدران شهدا، جانبازان و آزادگان است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: قداست خانواده های معظم شهیدان، جانبازان و آزادگان باید حفظ و در ضمن خدمات مناسب و در خور شان به آنان ارائه شود.

وی افزود: قداست بنیاد شهید برای خود بنیاد شهید نیست بلکه قداستی است که بنیاد شهید به اعتبار جامعه هدف خود دارد.

اوحدی بیان داشت: خداوند متعال به اعتبار فرزندان شهدا و سال‌ ها رنج و مشقت آزادگان، نفس‌ های خسته ریه‌ های جانبازان شیمیایی و ...به بنیاد شهیدقداست و عزت داده که با درک این اعتبار می‌توان در مسیر خدمت قرار گرفت.

وی ادامه داد: اگر نگاه به بنیاد شهید یک نگاه تشکیلاتی و مدیریتی باشد آنجا ابتدای مشکلی است که با آن مواجه خواهیم ‌شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این بنیاد در سال ۱۳۸۳ با ادغام سه مجموعه بنیاد شهید انقلاب اسلامی، ستاد آزادگان و بنیاد جانبازان ایجاد شده است.

وی در ادامه مصاحبه افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران جایگاه و نهاد مقدسی است.

اوحدی اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب راه برون‌ رفت از همه مشکلات کشور را فرهنگ ایثار و شهادت می‌داند و این اصل در مسیر فعالیت‌ های همه باید مدنظر باشد.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد رسانه ها بویژه صدا و سیما در مسیر ترویج و توسعه بیش‌ازپیش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گام بردارند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه بر لزوم خدمات رسانی مناسب به جامعه ایثارگران در کشور تاکید و گفت: موفقیت و قدرت مملکت به برکت فداکاری‌ها و تلاش‌های خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان است.

وی افزود: فرزندان شهدا و ایثارگران امروز وارد عرصه خدمت شده‌اند و باید از ظرفیت‌های این عزیزان به‌خوبی بهره گرفت.

اوحدی بیان داشت:لازمه رفتار و مدیریت در بنیاد شهید و امور ایثارگران داشتن روحیه جهادی و انقلابی است.

وی اضافه کرد: اخلاق‌مداری، روحیه خدمت و انضباط مالی از اصول مهمی است که باید همواره مدنظر همه کارکنان باشد به ‌خصوص در زمینه انضباط مالی باید بسیار با دقت رفتار شود زیرا اموال و املاک بنیاد به ‌عنوان امانت خانواده ‌های معظم شهدا و ایثارگران در دست بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جامعه ایثارگری مقدس ترین و با عزت ترین اقشار در کشور هستند.

وی افزود: شرایط جانبازان قطع نخاعی بسیار سخت و پیچیده است که نیازمند توجه بیشتری هستند.

اوحدی با بیان اینکه ملت ایران خود را مدیون جامعه ایثارگری می دانند، اظهارداشت: ارائه هر گونه خدمت حق مسلم جامعه ایثارگری است زیرا همه مدیون این قشر زحمت کش و بی ادای جامعه می باشند.

وی در ادامه از تصویب پنج مصوبه با هدف حمایت از ایثار گران در دولت خبر داد و گفت: پاداش بازنشستگی تمامی خانواده معظم شهدا و ایثارگران هدف گذاری شده تا پایان دولت دوازدهم پرداخت می شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: با توجه به زمانی که بنیاد شهید برای این مهم گذاشته تمامی مطالبات عقب مانده جامعه ایثارگری تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد.

وی اظهارداشت: پاداش بازنشستگی خانواده های شهدا از سال ۱۳۹۳ تا امسال معوق مانده بود که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته هفته گذشته سازمان برنامه و بودجه پس از پنج سال با پرداخت پاداش بازنشستگی شهدا موافق کرده است.

اوحدی یادآورشد: قانون مکلف کرده که تا پایان برنامه پنج ساله ششم تمامی فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد باید استخدام شوند که متاسفانه در این حوزه عقب ماندگی بسیار زیادی وجود دارد.

کد خبر: ۳۶٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha