۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
بیکاری یک پنجم افراد خوداشتغال در سرزمین‌های اشغالی
سایه کرونا بر اقتصاد رژیم صهیونیستی؛

بیکاری یک پنجم افراد خوداشتغال در سرزمین‌های اشغالی

به نوشته روزنامه تایمز آو تاکنون ۷۸۸ هزار نفر یا ۱۹.۳ درصد از افراد شاغل در سرزمین‌های اشغالی کار خود را از دست داده اند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، به نوشته روزنامه تایمز آو و براساس نظرسنجی که روز پنج شنبه از سوی اندیشکده موسسه دموکراسی منتشر شد، از هر پنج کارگر خویش فرما در سرزمین های  اشغالی یک نفر کار خود را از دست داده است و ۶۵ درصد دیگر هم در نتیجه شیوع ویروس کرونا با کاهش درآمد مواجه بوده اند.

این آمار همچنین نشان داد تا ماه ژوئن ۱۳.۵ درصد از کارمندان حقوق بگیر – در حدود ۵۵۰ هزار نفر- در نتیجه مستقیم شیوع کرونا، کار خود را از دست داده اند.

به طور کلی خانواده‌های کم درآمد بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته اند و بیش از نیمی از آن‌ها از ابتدای شروع بحران اقتصادی ناشی از شیوع این ویروس با کاهش درآمد مواجه شده اند.

موسسه دموکراسی اسراویل در بیانیه‌ای گفت «یافته‌های این نظرسنجی، آسیب‌های شدیدی را که بحران کرونا بر اقتصاد و شهروندان صهیونیستی وارد کرده است، آشکار می‌کند.»
در این بیانیه آمده است «برخی از گروه‌ها بیشتر از سایرین از این مسئله آسیب دیده اند. به عنوان مثال، افراد خویش فرما در مقایسه با کارمندان حقوق بگیر و نیز افراد با تحصیلات و درآمد کمتر در مقایسه با افراد دارای منابع زیادتر بیشتر آسیب دیده اند.»

در این بررسی مشخص شد که ۲۰ درصد از افراد خویش فرما یا مجبور شده اند به طور موقت کار خود را متوقف کنند (۱۴.۴ درصد) یا این که به طور کامل کار خود را تعطیل کنند (۵.۴ درصد). بر اساس این بررسی ۱۰۰ هزار فردی که خوداشتغالی داشتند تا ژوئن کار خود را از دست داده اند.

در بین کارمندان حقوق بگیر، ۵.۵ درصد کار خود را از دست دادند و ۸ درصد دیگر هم مجبور شده اند به مرخصی بدون حقوق بروند و در نتیجه شیوع ویروس کرونا در کل ۵۵۰ هزار نفر را در سرزمین های اشغالی بیکار کرده است.

در کل آمار این بررسی نشان می‌دهد ۶۵۰ هزار نفر کار خود را بر اثر شیوع کرونا از داده اند.

تا ماه ژوئن در مجموع ۷۸۸ هزار نفر یا ۱۹.۳ درصد کار خود را از دست داده اند.

در ماه ژوئن در حدود ۸۲ درصد از افراد خوداشتغال و ۸۰ درصد از کارمندان حقوق بگیر کار می‌کردند، اما در بین افراد خوداشتغال ۴۲ درصد در مقایسه با ۱۷ درصد از کارمندان حقوق بگیر به صورت پاره وقت کار می‌کردند.

کد خبر: ۳۵٬۹۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha