۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷
نخستین شتاب‌دهنده تخصصی حوزه معدن و متالوژی افتتاح شد
با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور؛

نخستین شتاب‌دهنده تخصصی حوزه معدن و متالوژی افتتاح شد

ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور در مرکز شتاب دهنده صدر فردا، شتاب‌دهنده تخصصی حوزه معدن و متالوژی را افتتاح کرد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، سورنا ستاری در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود استارتاپ‌ها برای جلوگیری از خام‌فروشی گفت: ما در حوزه مواد اولیه با وجود اینکه از لحاظ دانشگاهی، مقالات زیادی در دنیا داریم و جزو ۱۰ کشور نخست هستیم، اما تعداد قابل توجهی از مواد به ویژه آلیاژهای فلزی از خارج وارد می‌شود. به طور نمونه در حوزه کاتالیست‌ها، عدد قابل توجهی از مواد اولیه از خارج وارد می‌شود و این در حالی است که خطوط تولید کاتالیست پیشرفته‌ای را در دو سه سال اخیر در کشور راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی افزود: همچنین در حوزه آلیاژهای خاص و فولادی، وابستگی شدیدی داریم و اخیرا هم در یک ماه گذشته ۲۲ آلیاژ فلزی تحریم شد که البته این باعث می‌شود ظرفیت‌های علمی فوق‌العاده‌ای را در قالب مراکز نوآوری فعال کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اضافه کرد: این زمانی اتفاق می‌افتد که مجموعه‌هایی مثل صدر تامین و مجموعه‌هایی که دارای معادن گسترده و ظرفیت‌های بالایی هستند در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

وی گفت: با هدفی که این مرکز برای خود تعریف و آغاز به کار کرده است به زودی عدد قابل توجهی از آلیاژهایی که وارد می‌شد با سرمایه‌گذاری شستا و شرکت صدر تامین وارد فرآیند داخلی‌سازی می‌شود.

ستاری این اقدام را حرکتی جدی برای جلوگیری از خام‌فروشی بیان کرد و افزود: هم اکنون مجموعه خاک‌های نادر حدودا ۲۲ قلم است که برخی از آن‌ها به صورت گرمی فروخته می‌شوند. ممکن است نیاز کشور به یک کیلوگرم هم نرسد، اما عدد بسیار بالایی است. به هر حال با توجه به دانش فوق‌العاده داخل کشور و با همکاری مجموعه‌هایی مانند شستا اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

شتاب‌دهنده صدر فردا تلاش دارد در چشم‌انداز و جهت‌گیری راهبردی خود در افق میان‌مدت سه ساله به عنوان نقطه کانونی فعالیت‌های نوآورانه در بخش معدن و صنایع معدنی مطرح شده و ضمن برقراری ارتباط سازنده با اجزای اکوسیستم نوآوری در کشور، فعالیت‌های بین‌المللی خود را نیز توسعه داده و به عنوان شتاب‌دهنده تخصصی در حوزه معدن، صنایع معدنی و مواد پیشرفته فعالیت کند.
تمرکز در زنجیره ارزش جهانی محصولات و کسب و کارهای بخش معدن و صنایع معدنی، توسعه نوآوری محور در بخش معدن و صنایع معدنی، رسوخ فناوری در بنگاه‌های تولیدی و خدماتی در بخش معدن و صنایع معدنی، از جمله راهبردها عنوان شده و خلق ارزش در زنجیره ایده تا محصول و تبدیل دانش به ارزش در بخش معدن و صنایع معدنی از جمله اهداف این مجموعه است.
 

کد خبر: ۳۵٬۹۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha