۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
 ۹۴ هزار متر مربع فرش دستباف در زنجان بافته می شود
رئیس صمت زنجان:

۹۴ هزار متر مربع فرش دستباف در زنجان بافته می شود

زنجان- رئیس سازمان صمت زنجان با بیان اینکه در سال بیش از ۹۴ هزار متر مربع فرش دستباف در استان بافته می شود، گفت: فرش دستباف استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ایتالیا، آلمان، روسیه، برزیل و اروپا صادر می شود. 

به گزارش خبرنگار بازار، ناصر فغفوری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری زنجان با بیان اینکه ۹۰ درصد از دار قالی ها در استان زنجان در خانه ها ایجاد شده است، گفت: قالی بافانی که در منزل قالی بافی می کنند از امتیاز مهم بیمه برخوردار نیستند. 

وی اظهار کرد: طی چند سال اخیر کمبود اعتبارات باعث شده تا قالی بافان واقعی در استان از امتیاز مهم بیمه محروم شوند که در این زمینه باید دولت مساعدت کند. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، با بیان اینکه طی چند سال اخیر صادرات فرش دستباف استان زنجان کاهش یافته است، گفت: نگاه سنتی به قالی بافی در استان از بین رفته و جوانان به سمت شغل فرش بافی نمی روند. 

فغفوری تاکید کرد: استان زنجان در زمینه تولید فرش دستباف جایگاه خوبی دارد ولی صادرات فرش به نام خود استان صادر نمی شود و به نام سایر استانها صادر می شود. 

وی  با بیان اینکه در سال بیش از ۹۴ هزار متر مربع فرش دستباف در استان زنجان بافته می شود، ابراز داشت: فرش دستباف استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ایتالیا، آلمان، روسیه، برزیل و کشورهای اروپایی صادر می شود. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان یادآور شد: توسعه تولید فرش دستباف استان نیازمند حمایت از سوی دولت است، چرا که قیمت مواد اولیه تولید فرش بسیار گران شده و تولید فرش برای قالی بافان سخت است. 

کد خبر: ۳۵٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha