۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
جذب سرمایه‌گذار برای نیروگاه برق خورشیدی ۱۰ مگاواتی در سمنان و دامغان
استاندار سمنان خبر داد؛

جذب سرمایه‌گذار برای نیروگاه برق خورشیدی ۱۰ مگاواتی در سمنان و دامغان

سمنان- استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت های نیروگاه خورشیدی در سطح استان، گفت: جذب سرمایه گذار برای نیروگاه برق خورشیدی ۱۰ مگاواتی در سمنان و دامغان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی رضا آشناگر بعد از ظهر شنبه در آئین معارفه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان هم‌زمان با نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه‌ریزی استان با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی  ضمن اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذاری و تحقق شعار سال، بیان کرد: در سال‌های گذشته برای جذب سرمایه‌گذار در استان اقدام‌هایی انجام شد که تولید ۱۰ مگاوات برق با احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرستان‌های دامغان و سمنان در دستور کار است.

وی بابیان اینکه برای اجرای این طرح، ارزآوری و مشکلاتی در واردات تجهیزات وجود دارد که امیدواریم با گشایش اقتصادی و توجه به توان داخلی برای رفع این چالش اقدام شود. افزود: در استان سمنان ۳۳۰ روز به‌طور متوسط آفتابی است که باید از این ظرفیت برای تولید برق و احداث نیروگاه‌های خورشیدی بهره گرفت.

آشناگر بابیان اینکه ورود دولت و دستگاه‌های اجرایی به این بحث، مشوق بسیار مطلوبی برای مردم نیز خواهد بود، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی که دارای ساختمان‌های مختلف هستند از محل اعتبارهای خودشان برای ایجاد نیروگاه‌های برق خورشیدی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در خاتمه گفت: گسترش غیر کارشناسی و غیر ضرور حریم شهرها به هیچ عنوان قابل قبول نیست لذا نیاز است تا با برگزاری جلساتی مستمر و با حضور کارشناسان، ایرادات و آسیب‌های طرح‌ها شناسایی، اقدامات لازم کارشناسی انجام و در نهایت مطالعات تخصصی و جامع و کامل در خصوص طرح‌ها ارائه شود.

به گزارش خبرنگار بازار، قبل از شریفی نژاد خجسته پور معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان، سرپرستی معاونت اقتصادی استانداری را برعهده داشت.

کد خبر: ۳۵٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha