۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
تصویب نقشه جامع شهر همدان حلال مشکلات اقتصادی و اجتماعی است
حاجی بابایی:

تصویب نقشه جامع شهر همدان حلال مشکلات اقتصادی و اجتماعی است

همدان - نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تأکید بر لزوم تصویب نقشه جامعه شهر همدان مشکلاتی چون وضعیت وخیم مسکن، وضعیت نابسامان امور شهری، حاشیه‌های شهری، محرومیت‌ها و حاشیه‌نشینی را دلیل ناکامی نقشه جامع شهر در گذشته دانست.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی؛ حمیدرضا حاجی‌بابایی در حاشیه جلسه بررسی طرح جامع شهر همدان اظهار کرد: در این نشست سه ساعته مطالعه کلی، طرح جامع شهر همدان بر اساس اسناد فرادستی، مطالعه وضعیت موجود شهری، وضعیت فراگیر شهر، حریم شهر، محدوده شهر بر اساس الگوهای توسعه شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اظهار گله‌مندی از مشکلات اساسی که در شهر همدان وجود دارد، گفت: وضعیت وخیم مسکن در همدان، وضعیت نابسامان امور شهری، گرانی های مسکن و اجاره، وجود حاشیه‌های شهری، محرومیت‌ها و حاشیه‌نشینی به دلیل ناکامی نقشه جامع شهر در گذشته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: نقشه جامع شهر همدان نجات‌بخش وضعیت ترافیک، معیشت، ساماندهی اوضاع مسکن، ارتقای عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی، سامان یافتن قیمت مسکن در نقاط مختلف شهری و اعطای فرصت به عموم مردم برای احداث مسکن، ایجاد شهرک‌ها با خدمات اجتماعی و شهری، برون‌رفت از وضعیت نابسامان کنونی و صاحبخانه شدن بسیاری از مردم خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه ما باید همدان بزرگ را عینیت ببخشیم گفت: متاسفانه در سرشماری نفوس و مسکن، آمار جمعیتی همدان درست ثبت نشده که همیشه پیگیر اصلاح این مورد بوده‌ایم.

حاجی‌بابایی به طرح‌های میراث فرهنگی نیز پرداخت و اظهار کرد: مسائل اخیر در حوزه میراث فرهنگی نیز یکی از محورهایی است که در این نشست مطرح و در مورد آن تصمیم‌گیری شد.

وی با تاکید بر اینکه تلاش برای تکمیل و تایید و تصویب نقشه جامع شهر همدان یکی از اولویت‌های برنامه‌ای است اظهار امیدواری کرد خروجی این جلسه، تسریع در تکمیل و تصویب نقشه جامع باشد.

کد خبر: ۳۵٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha