۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
عرضه بیش از تقاضا در میدان مرکزی میوه و تره بار
رئیس اتحادیه بارفروشان خبر داد

عرضه بیش از تقاضا در میدان مرکزی میوه و تره بار

دارایی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان از عرضه بیش از تقاضا در میدان مرکزی میوه و تره بار خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مصطفی دارایی نژاد با بیان این که این روزها بازار میوه و تره بار بازار آرامی را تجربه می‌کند، گفت: در حال حاضر میوه و تره بار در مقایسه با سال گذشته، زیاد عرضه می‌شود به گونه ایی که بارهایی که هر روز به میدان میوه و تره بار می‌آید تا ظهر فردا باقی می‌ماند که این امر سبب می‌شود قیمت‌ها برای فروش پایین‌تر از قیمت بار عرضه شود.

وی اضافه کرد:‌ به طور نمونه تا ظهر امروز ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن انواع میوه از جمله انگور، هلو، شلیل، گلابی و زردآلو در میدان مرکزی باقی مانده است در حالی که در سال گذشته بار، تا ۸ صبح تمام می‌شد.

رئیس اتحادیه بارفروشان با اشاره به قیمت پایین میوه و صیفی جات در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: میادین میوه و تره بار شهرداری موظفند قیمت‌های میوه را ۱۵ درصد بیشتر از فاکتور عرضه کنند در حالی که خرده فروشی‌های سطح شهر این عرضه را ۳۵ درصد عرضه می‌کنند.

وی افزود: البته با عرضه زیاد، میادین میوه و تره بار شهرداری نیز از این فرصت استفاده کرده و محصولات را با قیمت پایین‌تر تامین می‌کنند.

دارایی نژاد به عرضه سیب زمینی و پیاز نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون به علت انباشت محصول، بارهای سیب زمینی استان‌های اصفهان، جیرفت، کهنوج و همدان در انبارها مانده است البته افزایش تعرفه صادرات هم مزید بر این انباشت شده است

وی افزود:هم اکنون بهترین سیب زمینی را می‌توان با هزار و ۵۰۰ تومان در میادین خریداری کرد که این قیمت کشاورز را متضرر می‌کند

دارایی نژاد گفت: پیش از این ما به کشورهای عراق، ارمنستان، پاکستان و افغانستان صادرات سیب زمینی داشتیم، اما در حال حاضر با به بارنشستن کشت در پاکستان و عراق بار سیب زمینی ما را نمی‌خرند.

وی به نداشتن الگوی کشت هم اشاره کرد و گفت: با به هم خوردن فصل کاشت سیب زمینی انبوهی از این محصول را در حال حاضر در انبارها داریم به گونه‌ای که امکان دارد روزی برسد که این محصول را هزار تومان هم در بازار خریداری نکنند.

رئیس اتحادیه بارفروشان با اشاره به بحث تعرفه صادرات افزود: تعرفه ۶۰ تا ۷۰ میلیونی برای صادرات این محصولات خلاف عرف است، همه کشورهای دنیا راه صادرات را سهل و آسان می‌کنند، اما در کشور ما این گونه نیست.

کد خبر: ۳۵٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha