۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
کاهش قیمت ارز و سکه/ بازار بی جاذبه ارز در میدان فردوسی
«بازار» گزارش می دهد؛

کاهش قیمت ارز و سکه/ بازار بی جاذبه ارز در میدان فردوسی

نرخ ارز پس از چند روز ثبات قیمتی در بازار، امروز کاهشی شد و قیمت ها در این بازار سیر نزولی به خود گرفته اند.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: قیمت انواع ارز در هفته گذشته تا امروز با ثبات قیمت ها همراه شده است تا جایی که قیمت دلار طی این مدت از کانال ۲۲ هزار تومان فراتر نرفت.
کارشناسان معتقدند؛ تغییر قیمت ها در این بازار ناشی از عوامل متعدد است که مهمترین آن اعلام برنامه های بانک مرکزی دراصلاح نظام بانکی همچنین افزایش اندک نرخ سود بوده است. البته پس از افزایش قیمت انواع ارز در پایان ماه گذشته در بازار قیمت این کالا با رشد جهشی همراه نشد، چرا که هم اقتصاددانان و هم رئیس کل بانک مرکزی بارها اعلام کردند؛  قیمت بالای ارز در بازار بی منطق افزایش یافته و غیر واقعی است.

کاهش ۳۰۰ تومانی قیمت دلار در بازار
بدنبال این اظهارات؛ قیمت دلار امروز در بازار آزاد با کاهش ۳۰۰ تومانی نسبت به روز کاری قبل  به ۲۲ هزار و ۲۰۰ تومان، و قیمت یورو به ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان شد.
به عقیده کارشناسان؛ این کاهش قیمت به احتمال زیاد همچنان ادامه دار خواهد بود چرا که بانک مرکزی امروز نیز در یادداشتی تلگرامی از اصلاح ساختار نظام بانکی با اجرای هفت برنامه خبر داده است. این اظهارات در کنار وعده ساماندهی نرخ ارز در بازار توسط بانک مرکزی، باعث شد تا قیمت ارز در بازار گرانتر نشود.
به طور مثال امروز صرافی‌ بانک‌ها قیمت دلار را برای فروش به مردم با ثبات نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۲ هزار و ۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۱ هزار و ۹۵۰ تومان خریداری می‌کنند.
قیمت فروش یورو نیز امروز در صرافی‌های بانک‌ها بدون تغییر نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۶ هزار تومان اعلام شد؛ قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان درج شده است.
این در حالی است که قیمت طلا نیز متاثر از کاهش قیمت ارز در بازار کاهشی شد طوری که در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۱۲ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. همچنین هرگرم طلای ۲۴ عیار یک‌میلیون و ۳۵۱ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۳۸۷ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

احتمال تداوم کاهش قیمت ها در بازار
همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۲ هزار تومان، هرگرم طلای ۲۴ عیار یک‌میلیون و ۳۵۱ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۳۸۷ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.
بنا به این گزارش، بازار ارز این روزها برای سرمایه گذاران هیچ جذابیتی ندارد از طرفی نیز بانک مرکزی قصد دارد برنامه های خود را برای ساماندهی بازار پول اجرا کند که به عقیده کارشناسان این اقدامات موجب خواهد شد تا به احتمال زیاد کاهش قیمت ارز و سکه در بازار کاهشی شود.

کد خبر: ۳۵٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha