۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
تکلیف مرغداران را مشخص کنید؛ عملیات جوجه ریزی «آری» یا «خیر»!
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران:

تکلیف مرغداران را مشخص کنید؛ عملیات جوجه ریزی «آری» یا «خیر»!

نبی پور، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: مسئولان تکلیف مرغداران کشور را مشخص کنند کنند مبنی بر اینکه آیا مرغداران عملیات جوجه ریزی را انجام دهند یا انجام ندهند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «ناصر نبی پور» افزود: متاسفانه مرغداران از فروردین ماه سال جاری با مشکل شدید کمبود و گرانی نهاده های دامی به خصوص سویا در کشور مواجه هستند.

وی اظهارداشت: شوربختانه در حال حاضر سویا به قیمت هرکیلوگرم ۹ هزار تومان در بازار یافت نمی شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: مسئولان امر تکلیف مرغداران را مشخص کنند مبنی بر اینکه آیا عملیات جوجه ریزی در کشور انجام شود یا نشود!؟

وی در ادامه افزود: اینکه وعده سرخرمن دهند و بعد اجرایی نشود؛ فاجعه آور است.

وی افزود:عملیات جوجه ریزی با توجه به کمبود و گرانی نهاده ها به هیچ وجه برای مرغداران امکان پذیر نیست.

نبی پور بیان داشت: مقدار کمی از کلزا را می توان جایگزین سویا کرد منتها قیمت کلزای ۱۵۰۰ تومانی در بازار به قیمت ۵۳۰۰ تومان رسیده است.

وی ادامه داد: دستگاه های دولتی مثل وزارت جهاد کشاورزی، صمت و غیره بجای رفع مشکل کمبود نهاده ها در حال بازی دادن تولیدکنندگان هستند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: مسئولان مدام وعده می دهند امروز، فردا، پس فردا ... مشکل کمبود نهاده های دام و طیور برطرف می شود اما این وعده ها در عمل هیچ وقت جنبه عملیاتی به خود نمی گیرد.

وی افزود: ضرورت ایجاب می کند در این شرایط بسیار سخت دولتمردان به معنای واقعی از تولید کنندگان حمایت کنند نه وعده سرخرمن به آنان دهند.

نبی پور بیان داشت: ذرت دامی به قیمت بالای سه هزار تومان در بازار یافت می شود اما در برابر سویا ۹ هزار تومانی در بازار پیدا نمی شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون قیمت تخم زیر قیمتی که دولت تعیین کرده یعنی کیلویی هشت هزار تومان و در ضمن صادرات تخم مرغ هم قطع شده است.

کد خبر: ۳۵٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha