۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
۲ مرکز رشد دانشگاه کردستان و دیجیتال انیمیشن مریوان افتتاح شد
با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور؛

۲ مرکز رشد دانشگاه کردستان و دیجیتال انیمیشن مریوان افتتاح شد

کردستان-  دو مرکز رشد واحدهای فناور در دانشگاه کردستان و دیجتیال انیمیشن و گیم در شهرستان مریوان امروز شنبه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور طی سفر یک روزه به استان کردستان صبح امروز از پارک علم و فناوری استان، مرکز نوآوری پارک و تیم های فناور مستقر، مجموعه ژووری مانگ تولید کننده گیم و انیمیشن، مرکز رشد دانشگاه‌های آزاد مرکز سنندج و علوم پزشکی کردستان و شرکت دانش بنیان آتیلا ارتوپد بازدید کرد.

بعد از این بازدیدها، مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه کردستان که در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع احداث شده است  با حضور سورنا ستاری به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه کردستان در مراسم افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور این دانشگاه اظهار داشت:  ۹ مرکز فناور در حوزه نرم افزار، خشک کن میوه و آبگرمکن خورشیدی در این مرکز مستقر شدند.

رحمت صادقی اضافه کرد: برای بهره داری از این مرکز تاکنون یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

از دیگر برنامه‌های سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به کردستان افتتاح مرکز دیجیتال انیمیشن و گیم در شهرستان مریوان به صورت مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس بود که در پارک علم و فناوری استان انجام شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این مراسم اظهار داشت: جوانان شهرستان مریوان تاکنون به خوبی توانستند توانایی و استعداد خود در زمینه گیم و انیمیشن را نشان دهند و فعالیت چند شتاب دهنده در زمینه گیم و انیمیشین در این شهرستان گواهی بر این مدعا است.

سورنا ستاری یادآور شد: در صورت وجود و تامین فضای لازم برای حضور تیم های رشد و فناوری در مریوان آمادگی ایجاد دیگر امکانات مورد نیاز و اشتغال آنها را داریم.

ایجاد مرکز آموزش و توانمندسازی صنایع خلاق در مریوان
فرماندار شهرستان مریوان هم در این ارتباط ویدئوکنفرانسی گفت: این شهرستان علاوه بر داشتن نعمت های خدادادی ارزشمندی هم چون جنگل و مرتع، خاک و آب کافی و مناسب از ظرفیت مرزی بودن هم برخوردار است.

آرتیکاس اقبال اضافه  کرد: یکی از درخواست های مسئولان و مردم این شهرستان راه اندازی مرکز آموزش و توانمندسازی صنایع خلاق است که امیدواریم مسوولان کشوری در این راستا ما را یاری دهند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه سفر یک روزه خود با نماینده ولی فقیه در کردستان و ماموستا رستمی امام جمعه سنندج دیدار کرد و قرار است عصر امروز هم  قرار است جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان با حضور او تشکیل شود.

کد خبر: ۳۵٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha