۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
انحراف نقدینگی کشور از مسیر تولید واقعی نابودگر است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

انحراف نقدینگی کشور از مسیر تولید واقعی نابودگر است

کرمان- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تولید نقدینگی در کشور ما روزانه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است، گفت: این نقدینگی باید به سمت تولید واقعی هدایت شود در غیر این صورت می‌تواند مخرب و نابودگر باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا پورابراهیمی، پیش از ظهر شنبه در مراسم بهره برداری از طرح‌های صنعتی راد نیروی کرمان در شرکت راد نیروی کرمان با اشاره به شرایط سخت تحریم که اکنون کشور با آن دست به گریبان است، اظهار داشت: این تحریم‌ها به قدری ظالمانه است که در حق هر کشوری انجام می‌شد، سقوط آن ظرف شش ماه قطعی بود اما تاب آوری کشور ما در برابر تحریم‌های آمریکا ستودنی است.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت مسیرهایی حرکت کنیم که گشایش اقتصادی را برای کشور رقم می زند، افزود: یکی از این مسیرها، استفاده از بورس انرژی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طی چند روز آینده خبرهای خوبی در زمینه عرضه و تولید نفت خواهیم داشت، عنوان کرد: البته تحریم مشکلات عدیده ای در زمینه تولید و صادرات نفت خام به وجود آورده اما با حضور بخش خصوصی و صادرات فرآورده های نفتی می توانیم از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم.

وی، استفاده از بازار سرمایه را نیز گامی در مسیر گشایش اقتصادی دانست و بیان کرد: بازار سرمایه این امکان را فراهم می کند تا سرمایه‌های خرد در مسیر تولید قرار گیرد و اگر به درستی مدیریت شود، گشایش اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

پورابراهیمی تصریح کرد: تولید نقدینگی در کشور ما روزانه بالغ بر هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که در صورت هدایت صحیح می تواند منجر به تولید واقعی شود اما در غیر این صورت می تواند کاملا مخرب باشد و اقتصاد کشور را به نابودی بکشاند.

نماینده مردم کرمان در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از اینکه تحریم ها نتوانسته پروژه های مهم اقتصادی را متوقف کند، افزود: استفاده از دانش فنی در بهره برداری از پروژه ها می تواند به استمرار فعالیت در این حوزه کمک کرده و آثار تحریم ها را کمرنگ کند.

گفتنی است؛ در این مراسم از کارخانه‌های کنتورسازی، مواد ضدعفونی ‌کننده و نیروگاه خورشیدی که از طرح‌های صنعتی راد نیروی کرمان در باغین هستند، با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم برای ۸۰ نفر بهره برداری شد.

کد خبر: ۳۵٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha