۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
اختلاف نظرها در میزان ارزهای صادراتی، حاصل عدم شفافیت بانک مرکزی است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

اختلاف نظرها در میزان ارزهای صادراتی، حاصل عدم شفافیت بانک مرکزی است

علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌ اگر بانک مرکزی شفافیت لازم را درباره میزان ارزهای صادراتی بوجود نیاورد، مطمئنا این موضوع را طی یک قانون برای آنها به صورت الزام در خواهیم آورد.

به گزارش بازار ، محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به اختلاف نظر بانک مرکزی با دستگاه‌های نظارتی بر روی میزان ارزهای صادراتی که هنوز بازگشت داده نشده‌اند، گفت: بانک مرکزی، کمیسیون اقتصادی را محرم ندانسته و اطلاعات صحیح را در اختیار ما قرار نمی‌دهد.

وی ادامه داد: براین اساس ما نمی‌توانیم اعلام کنیم، آیا بخش خصوصی هنوز ارز صادراتی خود را بصورت کامل بازنگردانده یا خصولتی و شرکت‌های دولتی، بنابراین اختلاف نظر درباره میزان ارز صادراتی بازنگشته میان بانک مرکزی با دیوان محاسبات و دستگاه قضا به دلیل عدم شفافیت مسئولان بانک مرکزی در اعلام اطلاعات است.

علیزاده بیان کرد: مردم توقع دارند تا از اطلاعات مربوط به ارزهای صادراتی به طور شفاف مطلع شوند اما تاکنون بانک مرکزی در این مورد با ما همکاری لازم را نداشته است و این شائبه را ایجاد می‌کنند که گویا بخشی از ارزهای صادراتی صرف اموری شده که ما نباید مطلع شویم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: اگر بانک مرکزی به درخواست‌های کمیسیون اقتصادی عمل نکرده و شفافیت لازم را درباره میزان ارزهای صادراتی بوجود نیاورد مطمئنا این موضوع را طی یک قانون برای بانک مرکزی به صورت الزام در خواهیم آورد.

وی تاکید کرد: اکنون بانک مرکزی دارای یک سامانه تخصیص ارز است اما اطلاعات آن سامانه در اختیار ما بصورت کامل قرار نمی‌گیرد و آنها اعلام می‌کنند که کمیسیون اقتصادی این اطلاعات را از طریق سامانه توسعه تجارت وزارت صمت دریافت کند اما ما این اطلاعات را از خود بانک مرکزی می‌خواهیم.

کد خبر: ۳۵٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha