۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
تفاهم‌نامه همکاری بین سیستان و بلوچستان و ولایت نیمروز افغانستان امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بین سیستان و بلوچستان و ولایت نیمروز افغانستان امضا شد

زاهدان- تفاهم‌نامه همکاری مرزی بین سیستان و بلوچستان و ولایت نیمروز افغانستان به منظور رفع مشکلات تجاری در مرز «میلک» واقع در منطقه سیستان بعد از ۱۳ ساعت مذاکره فشرده به امضا طرفین رسید.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در این نشست اظهارداشت: از گذشته تا کنون بین ۲ کشور همزبان و برادر ایران و افغانستان تعاملات خوبی وجود داشته و روابط حسنه‌ای بین آنها برقرار بوده و این سبب شده تا در برخی مواقع بتوانند به یکدیگر کمک کنند و این می‌تواند در توسعه تجارت‌های مرزی بین دو کشور نقش مهمی داشته باشد.

ماندانا زنگنه افزود: اگر نشست‌های مشترک بین سیستان و بلوچستان و ولایت نیمروز افغانستان به طور مرتب برگزار شود مشکلات اقتصادی منطقه بخوبی برطرف خواهد شد و این موضوع افزایش تجارت‌های مرزی بین دو کشور را هم در بر خواهد داشت و توافق امروز می‌تواند نوید بخش آینده‌ای روشن‌تر باشد.

وی با اشاره به اینکه این نشست ۱۳ ساعته می‌تواند نقشه راهی برای افزایش تعاملات تجاری مرزی بین ایران و افغانستان باشد؛ بیان کرد: برای بهتر اجرایی شدن مصوبات این نشست نیاز است تا نشست‌های منطقه‌ای برای پیگیری موضوعات تشکیل شود و از هر دو طرف هم باید یک نماینده برای نظارت بر مصوبات و همچنین برای بررسی و رفع مشکلات معرفی شود.

معاون اقتصادی ولایت نیمروز افغانستان نیز در این نشست گفت: با توجه به تبادلات و مشترکات بین مردم ولایت نیمروز و استان سیستان و بلوچستان مرز میلک برای ما بسیار مهم است و به دنبال استفاده بهتر از ظرفیت‌های اقتصادی این مرز هستیم.

عبدالنبی براهویی افزود: هر فرد و کشوری باید به قوانین و مقرارات کشورهای دیگر احترام گذارد و آنها را رعایت کند و ما هم به قوانین و مقررات ایران احترام می‌گذاریم و رعایت آنها را بر خود واجب می‌دانیم بنابراین رانندگان وسائط نقلیه‌ای که از این مرز وارد خاک ایران می‌شوند موظف به رعایت تمامی قوانین این کشور هستند.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این نشست‌ها برای کشور ما ریشه کن کردن مشکلات مرزی با ایران است و به همین دلیل آمادگی برگزاری نشست‌های مشترک را داریم و حتی برای برگزاری نشست در ولایت نیمروز آمادگی میزبانی از استاندار سیستان و بلوچستان را داریم.

کد خبر: ۳۵٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha