۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
امیدواریهای دیار ژرمن؛ اقتصاد بدون ترس از کرونا  از دی ماه
خبرهای خوشی در راه است

امیدواریهای دیار ژرمن؛ اقتصاد بدون ترس از کرونا از دی ماه

در روزهایی که تردید در مورد کارایی واکسن روسی بالا گرفته است، مقامات دولت آلمان از عرضه واکسن قابل اعتماد کرونا در سال جاری خبر می دهند.واکسنی که می تواند دنیا را از بحران کنونی نجات دهد و چرخ های اقتصاد را به گردش در بیاورد.

بازار؛ گروه بین الملل: در این روزها که خبر تولید واکسن کرونا توسط روسیه و تردید دنیا در مورد سلامت و ایمنی و کارایی آن احساسی دوگانه در دنیا ایجاد کرده است، شاید بهتر باشد اخبار مربوط به دیگر شرکتهای واکسن سازی در دنیا را رصد کنیم تا شادی نقطه امیدی در آنها بیابیم. موسسه رابرت کوخ که یکی از موسسات مطالعاتی پیشگام در زمینه بیماریهای عفونی در کشور آلمان است  امروز بیانیه ای را منتشر کرد و رسما اعلام کرد که تا پاییز امسال واکسن کرونا در بازار عرضه می شود. این موسسه نامی از شرکت تولید کننده واکسن ارایه نداد ولی بسیاری از تحلیل گران بر این باور هستند که اروپا منتظر تولید واکسن توسط اکسفورد است زیرا این واکسن قابلیت های زیادی برای مقابله با ویروس کرونا دارد.

 دولت آلمان بر این باور است دنیا تا انتهای سال جاری قطعا به واکسن کرونا دست پیدا می کند. وزیر بهداشت کشور آلمان اخیرا در مصاحبه ای با اشپیگل گفت قویا اعتقاد دارد که ظرف ماه های آینده یک واکسن قابل اعتماد در اختیار جهانیان قرار می گیرد. این نشریه به نقل از او نوشت:«دیرترین زمانی که برای عرضه این واکسن می توان متصور بود، اوایل سال ۲۰۲۱ است و در آن زمان تمامی مردم دنیا می توانند با استفاده از واکسن به زندگی عادی خود بازگردند و اقتصاد به شرایط عادی باز خواهد گشت.»

خبرهای خوشی در راه است
جنز اسپان، وزیر بهداشت آلمان در مصاحبه ای با شبکه رادیویی ZDF آلمان گفت: «بررسی های ما نشان داده است که خبرهای خوبی در راه است. من بسیار خوش بین هستم و اطمینان دارم ماه های آتی در بر دارنده خبری خوب در مورد عرضه واکسنی قابل اعتماد به بازار است. واکسنی که تمامی مراحل آزمایشهای بالینی را طی کرده است و با اطمینان می توان  از آن برای مردم جهان استفاده کرد.»

وی در مورد اینکه کدام یک از واکسن هایی که هم اکنون در جهان تولید می شوند، احتمال دریافت تاییدیه های لازم برای عرصه به بازار جهانی را داشته باشد، نظری نداد ولی تاکید کرد:« تا کنون هیچ یک از شرکتهای فعال در تولید واکسن در جهان اعلام نکرده اند که واکسن تولیدی آنها برای چه مدت بدن انسان را در برابر ویروس  ایمن می کند و در چه بازه زمانی نیاز به تکرار تزریق واکسن وجود دارد ولی ما اطمینان داریم که این واکسن باید به صورت دوره ای تزریق شود تا بدن همیشه در برابر ویروس کرونا ایمن شود.»

همکاری جهانی، کلید موفقت در تولید واکسن
وزیر بهداشت آلمان معتقد است:«همکاری جهانی اعم از دانشمندان و شرکتهای داروسازی و مردم و دولتها است که باعث شد تا دولتها در فاصله ای کوتاه تر از آنچه انتظار می رفت، به واکسن کرونا دست پیدا کند. به طور متوسط پروسه تولید واکسن بین ۱۸ تا ۲۴ ماه طول می کشد ولی ما واکسن کرونا را حداکثر تا یک سال بعد از شروع مطالعات به بازار عرضه می کنیم و این تحول بزرگ هم در تاریخ ثبت می شود.»

جنز اسپان در مورد استفاده دنیا از واکسن تولید شده توسط روسیه هشدار داد و این واکسن را خطرناک ارزیابی کرد. او در این مورد به رویترز گفت: «از آنجا که این واکسن به طور کامل تست نشده است و مرحله سوم آزمایشهای بالینی روی آن انجام نشده است، استفاده از آن در شرایط موجود کار خطرناکی است ولی اگر تمامی مراحل آزمایش انجام شود می توان به این گزینه هم فکر کرد.»

وی بر این باور است که شرکت اکسفورد یکی از شرکتهای پیشگام در تولید واکسن در دنیا باشد و این شرکت قراردادی با  شرکت داروسازی آسترازنگا امضا کرده است که به موجب آن تا پایان سال جاری ۲ میلیارد دوز از واکسن کرونا را تولید خواهد کرد.

تکمیل آزمایشها بیش از زمان بندی طول کشید
سارا گیلبرت، مسول پروژه واکسن دانشگاه اکسفورد در مورد واکسنی که این مرکز در حال آزمایش روی آن است به یورو نیوز گفت:«ما آزمایشهای انسانی را از ماه  آوریل شروع کردیم و انتظار داشتیم که مرحله سوم آزمایشهای ما تا ماه سپتامیر به پایان برسد. ولی به نظر می رسد کمی از زمان بندی عقب هستیم و انتظار می رود نتایج تا اواخر نوامبر ارایه شود و واکسن در انتهای امسال یا اوایل سال بعد وارد بازار شود.»

نکته جالب این است که آنتونی فایوچی، مسول سابق کمیته مبارزه با کرونا در کاخ سفید بازهم در مورد پیشگامی اکسفورد هشدار داده است. وی به بیزینس اینسایدرگفت:«اگر یک شرکت به طور موقتی در انجام مراحل آزمایشی واکسن جلوتر از شرکتهای دیگر باشد، نمی توان اطمینان داشت این شرایط را برای همیشه دارد.»

به هرحال به نظر می رسد واکسن تولید شده توسط اکسفورد یکی از امیدهای مهم دنیا برای رهایی از این ویروس است و گفته می شود که این واکسن به احتمال زیاد تا انتهای سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد.

کد خبر: ۳۵٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha