۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
۳۰ هزار واحدمسکونی ویژه ایثارگران احداث می‌شود/ اصلاح قانون تبدیل وضعیت ایثارگران
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

۳۰ هزار واحدمسکونی ویژه ایثارگران احداث می‌شود/ اصلاح قانون تبدیل وضعیت ایثارگران

لرستان- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی برای ایثارگران گفت: قانون تبدیل وضعیت ایثارگران اصلاح می‌شود.

به گزارش بازار، سعید اوحدی ظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به تبدیل وضعیت ایثارگران و فرزندان آن‌ها، اظهار داشت: در گذشته قانونی وجود داشت که براساس آن، هر ایثارگری در هر دستگاه اداری بازنشسته میشد فرزندش همان جا شاغل می‌شد که این قانون در سال ۹۳ حذف شد.

وی افزود: با توجه به اینکه امروز انقلابی‌ترین مجلس در تاریخ نظام، روی کار آمده در جلسه‌ای که با این نمایندگان داشتیم قرار شد اصلاحیه تبصره ماده ۲۱ انجام شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: در این جلسه و در حضور خبرنگاران به خانواده‌های شهدا و ایثارگران قول می‌دهیم که امسال این اصلاحیه را بگیریم و موانع تبدیل وضعیت ایثارگران و فرزندان آن‌ها برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: در بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم، دولت مکلف شده که تا پایان برنامه، تمام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد را استخدام رسمی کند ضمن اینکه بحث ۲۵ درصد ماده ۲۱ هم همچنان پابرجاست.

اوحدی تصریح کرد: در آزمونی که شهریور ماه سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار می‌کند، سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران لحاظ می‌شود و بلافاصله آزمون استخدامی برای جامعه ایثارگری برگزار می‌شود که تمام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد استخدام رسمی شوند.

وی با بیان اینکه عقب ماندگی ما در خصوص تأمین مسکن ایثارگری سنگین است، گفت: در شش استان کشور تفاهم نامه‌هایی امضا شده که در هر استان سه هزار مسکن ایثارگری ساخته شود، امروز هم برای لرستان که هفتمین استان است این تفاهم نامه امضا می‌شود، یعنی احداث ۲۰ هزار مسکن، نهایی شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: براساس هدف‌گذاری‌هایی که انجام داده‌ایم، بنا داریم تا پایان سال، ۳۰ هزار مسکن ایثارگری بسازیم تا کم کاری‌های این حوزه جبران شود.

کد خبر: ۳۵٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      0 0
      فقط جانبازان 70 به بالا پدرم جانباز 25 درصد یه پا نداره من فوق لیسانس بیکار... حیف پدرم حیف.
    • ناشناس۲ IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      0 0
      قانون برنامه پنجم که تموم شد بدلیل بار مالی .قنون برنامه شیشم هم بدلیل بار مالی یا متغایر با ی ماده دیگه اینم رد میشه .مردمو مسخره کردین بقران