۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
بانک جامع اطلاعات فعالان روز بازارها در قم تهیه شد/ لزوم ساماندهی کارگران فصلی
معاون استاندار قم:

بانک جامع اطلاعات فعالان روز بازارها در قم تهیه شد/ لزوم ساماندهی کارگران فصلی

قم - بهشتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم از تهیه و تدوین بانک جامع اطلاعات شاغلان و فعالان روزبازارها در قم خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری قم، محسن بهشتی ساماندهی روز بازارها بدون وجود پروتکل‌های مشخص در کشور را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: روز بازارها فعالیتی در قشر آسیب‌پذیر جامعه بوده که متأسفانه رسمیت قانونی نداشته و فعالیت آن تحت نظر هیچ صنف و یا اتحادیه‌ای نیز نیست و فضاهای فعالیت آن‌ها مناسب نبوده و تراکم بالایی دارد.

وی تعطیلی روز بازارها را از نخستین اقدامات استان در زمان شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: در دوران تعطیلی روز بازارها حمایت‌های خوبی از طرف دستگاه‌ها و خیرین از این افراد انجام‌شده و بسته‌های حمایتی در اختیار آن‌ها قرار گرفت و همچنین بانک اطلاعاتی جامعی از این افراد در استان جمع‌آوری شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم از بازگشایی روز بازارها بعد از عبور از پیک بیماری کرونا خبر داد و تأکید کرد: پیشنهادات مرکز بهداشت در ستاد مبارزه با کرونا استان مطرح و تصویب شد و سپس پروتکل‌های مشخصی برای بازگشایی روز بازارها تعریف‌شده و محدودیتی‌های برای چگونگی فعالیت آن‌ها مشخص شد.

وی ادامه داد: سپس چهار نقطه برای بازگشایی مجدد روز بازارها شناسایی‌شده و آن نقاط ضدعفونی شده و خدمات اولیه را شهرداری و سازمان میادین ارائه دادند و استان قم پیشتاز این حرکت در کشور شده و صدای این افراد شنیده شد.

بهشتی ساماندهی کارگران ساختمانی را نیز یکی از دغدغه‌های مدیریت استان دانست و گفت: کارگران فصلی که بدون بیمه بودند موردحمایت خیرین شهر قرار گرفتند و با تشکیل کمیته‌ای ویژه زیر نظر فرمانداری از ظرفیت‌های شهرداری و اداره کار برای ساماندهی این افراد استفاده‌شده تا شان و جایگاه این افراد حفظ شود.

وی رعایت حقوق شهروندی را برای همه افراد دانست و تأکید کرد: باید ساماندهی کارگران فصلی از ساختن جایگاهی برای نشستن این افراد فراتر رفته و با تعریف سامانه و ورود شرکت‌های خدماتی این افراد ساماندهی شده و به‌صورت پیامکی دعوت به کار شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم از حضور سپاه و ارتش جمهوری اسلامی در برپایی بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه در قم تشکر کرد و یادآور شد: اعلام رسمی این بیماری از قم و نبود هیچ‌گونه پیش‌فرض برای کنترل این بیماری استان قم را دچار چالشی جدی کرد، که با مدیریت استان کنترل‌شده و بسیاری از استان‌ها از الگوی مدیریتی قم استفاده کردند.

وی با درخواست از مردم برای ادامه پروتکل‌های بهداشتی تا پایان این بیماری یادآور شد: هنوز این بیماری به‌صورت کامل کنترل نشده و نیازمند همکاری و مشارکت مردم تا پایان این بیماری در کشور و دنیا هستیم که امیدواریم با دستیابی به واکسن این ویروس به‌خوبی این بیماری کنترل شود.

کد خبر: ۳۵٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha