۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
افزایش قیمت پنل تلویزیون LCD در سه ماهه سوم ۲۰۲۰
LCD همچنان فناوری غالب در پنل های تلویزیونی

افزایش قیمت پنل تلویزیون LCD در سه ماهه سوم ۲۰۲۰

قیمت پنل های تلویزیون در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ افزایش می یابد.

فاطمه محمدی پور؛ بازار: سایت تحلیلی نشنال اینترست اخیرا گزارشی با قلم «استفن سیلور» نویسنده بخش فناوری این پایگاه تحلیلی در مورد قیمت پنل های تلویزیونی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ منتشر نموده است. ترجمه گزارش در ادامه آمده است.

طبق گزارش مشاوران زنجیره تامین دیجیتال، پیش بینی می شود قیمت پنل های تلویزیون ال سی دی در سه ماهه سوم سال جاری افزایش یابد. بازار تلویزیون پس از اینکه قیمت پنل ها در اوایل سال جاری و در اثر شیوع ویروس کرونا به پایین ترین سطح رسیده بودند، شاهد افزایش قیمت پنل های تلویزیونی خواهد بود. اگرچه پیش بینی می شود در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ روند نزولی  قیمت پنل های تلویزیونی آغاز شود و تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ ادامه یابد.

 اکنون بعد از یک فصل فروش ضعیف تر از حد معمول به علت شیوع کرونا و تعطیلی کارخانجات و بازارها تقاضا برای تلویزیون بار دیگر افزایش می یابد. همچنین پیش بینی می شود المپیک ۲۰۲۰ به تعویق افتاده در توکیو در ماه جولای و آگوست ۲۰۲۱ برگزار شود و این نیز عاملی برای افزایش تقاضا پنل های تلویزیونی است.

در سل ۲۰۱۹ صنعت تلویزیون ‌افزایش قیمت پنل تلویزیون را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰،  ۴.۶٪  دانست این در حالی است که برای سه ماهه دوم کاهش قیمت ۳.۴% را پیش بینی نمود. در حال حاضر این صنعت پیش بینی می کند قیمت ها در سه ماهه سوم به طور متوسط ‌۹.۱٪ افزایش یابد و در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ پیش بینی می شود تمامی پنل های تلویزیونی با کاهش قیمت مواجه شوند البته بسته به اندازه، از ۲٪ تا ۵٪ و به طور متوسط ‌۴.۵٪. اما قیمت پنل تلویزیون ال سی دی در سه ماهه چهارم از قیمت آن در سه ماهه دوم سال بیشتر خواهد بود.  

در حالی که فناوریهای جدید مانند OLED و QLED وارد بازار شده اند،   فناوری LCD هنوز فناوری غالب مورد استفاده در پنل های تلویزیون در سراسر جهان است. در سال ۲۰۱۹، براساس آمار Statista، تلویزیون های LCD، ۹۶.۷% تلویزیون ها را تشکیل می دادند، اگرچه فناوری QLED و OLED به طور پیوسته در حال افزایش هستند - روندی که انتظار می رود در سال های آینده ادامه یابد. به عنوان مثال سامسونگ تولید نمایشگرهای LCD سنتی را تا پایان سال ۲۰۲۰ متوقف خواهد کرد.

پنل های LCD، OLED، QLED
LCD مخفف Liquid Cristal Display یا «نمایشگر کریستال مایع» است. در تلویزیون‌های LCD، کریستال‌های مایع توسط الکتریسیته فعال‌ می‌شوند و طوری می‌چرخند تا با عبور نور از زاویه‌ای خاص، رنگ‌های متفاوتی برای هر پیکسل تولید کنند. برای نمایش رنگ سیاه نیز این کریستال‌ها با چرخش در زاویه‌ای خاص، آرایشی به خود می‌گیرند تا عبور نور از خود را به حداقل برسانند.

تلویزیون های او ال دی  OLED و کیولد QLED از برترین و پیشرفته ترین تکنولوژی ها بودند که توسط دو شرکت ال جی و سامسونگ تولید شدند. هر کدام از این فناوری ها، ویژگی های خاص خود را دارند. تلویزیون های او ال دی OLED کنتراست بالا و نمایش رنگ سیاه عمیق بهتری دارند و از آن طرف تلویزیون های کیوال دی QLED روشنایی بیشتر و نمایش رنگ غنی دارند.

 از آنجا که هر کدام از این تکنولوژی ها مزایای خود را دارند، زمانی که با هم ترکیب شوند بدون شک کیفیت تصویر فوق العاده ای را ارائه خواهند داد. از طرف هر دو شرکت سامسونگ و ال جی تلاش هایی برای این فرایند صورت گرفته است اما شرکت سامسونگ جلوتر از شرکت ال جی فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است.

کد خبر: ۳۵٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha