۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
آغاز عملیات اجرایی سایت خورشیدی ۱۰ مگابایتی کوشک
در بافق انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی سایت خورشیدی ۱۰ مگابایتی کوشک

یزد- استاندار یزد با اشاره به احداث سایت خورشیدی کوشک به عنوان اولین نیروگاه در بافق گفت: این در حالی‌است که با توجه به ظرفیت‌های طبیعی موجود باید زودتر شاهد احداث پروژه‌های این‌چنینی می‌بودیم. 

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی طالبی در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه سایت خورشیدی کوشک در بافق با بیان اینکه این شهرستان همچون دیگر نقاط استان بهشت انرژی خورشیدی است، گفت: با توجه به این ظرفیت بزرگترین نیروگاه‌های خورشیدی کشور در یزد ساخته شده‌اند. 
وی با اشاره به اینکه سایت خورشیدی کوشک اولین نیروگاهی است که در بافق کلنگ زنی و احداث می‌شود، افزود: این در حالی‌است که با توجه به ظرفیت های طبیعی موجود باید زودتر شاهد احداث پروژه‌های این‌چنینی می‌بودیم. 

استاندار در بخش دیگری از  سخنان خود با بیان اینکه تمرکز استقرار صنایع در دشت یزد اردکان، موجب کم توجهی به ایجاد زیرساخت‌های مختلف در دیگر مناطق استان شده، بیان کرد: به دنبال ایجاد این زیر ساخت ها در تمامی مناطق استان هستیم. 

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد صنایع جوار معدنی و ایجاد ارزش افزوده بالا از معادن استان، عنوان کرد: در همین راستا ایجاد زیرساخت‌ها از جمله تأمین برق مورد نیاز این صنایع را دنبال می‌کنیم. 

 استاندار یزد با بیان اینکه با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای استان در بعضی مناطق همچون بافق، بهاباد و خاتم با مشکلات زیرساختی از جمله تأمین برق روبه‌رو هستیم، افزود: در منطقه کوشک با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای معادن و برنامه‌های سرمایه‌گذاری مردم با کمبود برق مواجه بودیم که در همین راستا، پیگیری‌هایی برای جذب سرمایه گذار صورت گرفت و حاصل آن آغاز عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی بود.

طالبی در انتها با بیان اینکه مذاکراتی برای سرمایه گذاری خارجی در زمینه نیروگاه خورشیدی در استان صورت گرفته است، افزود: با اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته، یزد آینده خوبی را در تأمین منابع پاک خواهد داشت.

 شایان ذکر است این نیروگاه سالانه ۲۰ میلیون کیلووات برق تولید می‌کند و پیش‌بینی می‌شود طی یک‌سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر: ۳۵٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha