۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
کوتاهی بانک‌های البرز در عدم پرداخت تسهیلات کرونا پذیرفتنی نیست
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز؛

کوتاهی بانک‌های البرز در عدم پرداخت تسهیلات کرونا پذیرفتنی نیست

کرج- مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با تاکید بر اینکه مصوبات ستاد ملی کرونا لازم الاجرا است، گفت: مدیران بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات به پرونده‌های معرفی شده هستند و هیچگونه کوتاهی در این خصوص پذیرفتنی نیست.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز، صبح پنجشنبه جلسه بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی و بانکهای عامل استان البرز در اعطای تسهیلات ویژه مشاغل آسیب دیده از کرونا با حضور پرویز زرگر مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری، حسین فلاح نژاد مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی و نمایندگان دستگاه‌ها و بانکهای عامل استان در محل استانداری البرز برگزار شد.

زرگر در این جلسه با اشاره به میزان تسهیلات تخصیصی و پرداخت آن در البرز در بین استان‌های کشور گفت: دولت به منظور حفظ اشتغال ۱۴ رسته شغلی آسیب دیده از کرونا اعتباراتی را اختصاص داده و انتظار می رود بانک های استان اهتمام ویژه ای برای پرداخت این تسهیلات داشته باشند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز تاکید کرد: مصوبات ستاد ملی کرونا لازم الاجرا است و مدیران بانک‌های استان موظف به پرداخت تسهیلات به پرونده های معرفی شده، هستند و هیچگونه کوتاهی از سوی بانک های استان در این خصوص پذیرفتنی نیست.

زرگر همچنین با اشاره به اینکه ملاک پرداخت تسهیلات مذکور در اخذ تضامین و مدارک از متقاضیان از سوی بانک‌های استان، دستورالعمل های بانک مرکزی است، اظهار کرد: بانک های استان باید در اخذ تضامین و مدارک از متقاضیان دریافت تسهیلات آسیب دیده از کرونا بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی، مساعدت لازم را انجام داده و نسبت به تسریع پرداخت این تسهیلات تا پایان هفته آینده اقدام کنند و گزارش آن از طریق بانک ملی به عنوان رئیس شورای بانک های استان به استانداری برای ارائه در ستاد ملی کرونا و در ستاد استانی ارسال شود.

مشکلات در سیستم فرآیند بانکی مانع استقبال متقاضیان شد
مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی البرز نیز در ادامه جلسه گزارشی از اقدامات این اداره کل در خصوص اطلاع رسانی از تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا ارائه کرده و گفت: در فاز اول اقدامات، اطلاع رسانی خوبی از سوی این اداره کل و سایر دستگاه های اجرایی برای جامعه هدف صورت گرفته و به روش های مختلف از افراد دعوت شده است تا از این تسهیلات استفاده کنند اما علیرغم تمامی اقدامات انجام شده رویکرد مردم در این اطلاع رسانی متفاوت بوده به گونه ای که از سوی عده ای از متقاضیان برای دریافت تسهیلات مذکور استقبال خوبی صورت گرفته ولی از سوی دیگر عده دیگری از متقاضیان بواسطه مشکلاتی که در سیستم و فرایند های بانکی ما در استان وجود داشت استقبال مناسبی نداشتند.

حسین فلاح نژاد به مشاغل آسیب دیده از ویروس کرونا و میزان ارائه تسهیلات به آن ها در استان اشاره کرد و افزود: بانک‌های استان باید نسبت به پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب‌ دیده از ویروس کرونا، سرعت بیشتری ببخشند.

درادامه جلسه ابراهیم شادمهر مدیر امور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی البرز نیز گزارش کاملی از جزئیات عملکرد دستگاه‌های اجرایی وبانک های استان ارائه کرد و موانع اجرای این طرح در راستای پرداخت تسهیلات در بانک‌های استان تشریح شد.

کد خبر: ۳۵٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha