۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
مشکل واحدهای تولیدی در شهرک‌های خصوصی قم رفع شود
رئیس اتاق بازرگانی قم:

مشکل واحدهای تولیدی در شهرک‌های خصوصی قم رفع شود

قم - خاکی، رئیس اتاق بازرگانی قم تعامل بین بخش دولتی و خصوصی را یک مزیت دانست و گفت: مشکل واحدهای تولیدی در شهرک‌های خصوصی قم رفع شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق بازرگانی قم، ابوالفضل خاکی در جلسه هیئت رئیسه اتاق بازرگانی قم  در خصوص مذاکرات انجام شده با مدیرکل امور مالیاتی قم در مورد نحوه تعامل با مؤدیان مالیاتی و فرایند حذف جرایم مالیاتی گزارشی را برای اعضاء ارائه کرد.

وی در خصوص بخشنامه صادره از سوی دکتر زالی در رابطه با قانون مالیات‌های مستقیم «ماده ۱۶۹ مکرر» که به صراحت در آن قید شده تولید کنندگان از پرداخت جرائم مالیات‌های مستقیم  معاف هستند خواستار پیگیری جلسه‌ای در سطح کارشناسی با اداره کل امور مالیاتی برای حل مشکل فعالان اقتصادی شد و گفت: پیش از این رئیس اداره کل امور مالیاتی استان موافقت خود را در خصوص این جلسه اعلام کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: تلاش همه جانبه خود را برای افزایش کیفی جلسات شورای گفتگو انجام می‌دهیم در همین راستا به جهت استفاده از ظرفیت نمایندگان استان قم در مجلس شورای اسلامی جلسه به صورت مدون در روزهای پنجشنبه برگزار می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: مذاکراتی با رئیس کل دادگستری استان قم انجام شده است و مقرر شده تا در تمامی جلسات شورای گفتگو، رئیس و یا حداقل یکی از معاونین وی حضور داشته باشند.

خاکی با بیان اینکه در شورای گفتگو به دنبال مصوباتی هستیم که مشکل واحدهای تولیدی در شهرک‌های خصوصی رفع شود، افزود: موضوعات و مشکلات باید به صورت متمرکز مطرح تا بتوان از ظرفیت‌های ایجاد شده در شورای گفتگو استفاده و مصوبات لازم الاجرا شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه تجار، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در موضوعات مختلف مالیات، بیمه ، تأمین زیرساخت‌های شهرک‌ها، برگشت ارزش افزوده حاصل از صادرات و... به اتاق بازرگانی مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: ما برای رسیدگی به این مشکلات دریغ نخواهیم کرد

رئیس اتاق بازرگانی قم اظهار داشت: در اتاق بازرگانی بر اساس ماده ۷۶ قانون برنامه پنجم جهت تسهیل موانع موجود به مسائل رسیدگی خواهیم کرد.

وی بیان داشت تعامل بین بخش دولتی و خصوصی یک مزیت است و حمایت جدی استاندار و معاونین ایشان و همچنین سازمان برنامه‌ریزی از بخش خصوصی از موضوعات مهمی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

خاکی گفت: در طول یک سال گذشته شاهد برگزاری جلسات مفید و خوبی در زمینه رفع موانع بر سرمایه گذاران در استان بوده‌ایم و تصمیمات خوبی نیز در این جلسات اتخاذ شده است.

گفتنی است در پایان جلسه، هیأت رئیسه اتاق بازرگانی مقرر کرد کمیسیون سرمایه‌گذاری به صورت آزمایشی به ریاست عضو هیات نمایندگان اتاق تشکیل و پیش بینی لازم برای جذب سرمایه گذار به عمل آید.

کد خبر: ۳۵٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha