۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
افزایش ۸۰۰ مگاواتی برق در ۲۴ ساعت گذشته
سخنگوی صنعت برق عنوان کرد

افزایش ۸۰۰ مگاواتی برق در ۲۴ ساعت گذشته

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با ارائه آخرین وضعیت مصرف برق کشور گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مصرف برق حدود ۸۰۰ مگاوات افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از شرکت توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با بیان این که امروز اوج مصرف برق به بیش از ۵۷ هزار و ۳۰۰ مگاوات رسید، خاطرنشان کرد: در هفته جاری گرمای پایداری در کشور حاکم بود و همین امر باعث افزایش مصرف برق در کشور شد.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر این که شبکه برق در حالت پایدار قرار دارد، گفت: شب گذشته  اوج مصرف برق به ۵۷ هزار و ۱۷۵ مگاوات رسید که برای چندمین بار شاهد بالا رفتن مصرف برق در شب بودیم.
رجبی مشهدی در خصوص دلایل این افزایش مصرف شبانه اظهارداشت: به دلیل آنکه برنامه های مدیریت بار در ساعت های بعد از ظهر اجرا و در شب متوقف می شود، شاهد افزایش مصرف برق در ساعت های شب هستیم.

وی با تاکید بر رعایت نکات مدیریت مصرف و به ویژه استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم درجه کولرهای گازی روی  عدد ۲۴ و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعت های اوج بار، اضافه کرد: اگرچه وضعیت ذخیره تولید نیروگاهی کشور مساعد است اما همچنان نیازمند همکاری مشترکان هستیم.

وی همچنین در خصوص دلایل قطعی برق برج میلاد تهران نیز گفت: حادثه کوچکی باعث قطعی شده بود و البته این مرکز نیز همانند سایر مراکز مهم، به دلیل آنکه باید مجهز به دیزل ژنراتور باشند، در کوتاه ترین زمان ممکن وارد مدار می شود که در این خصوص نیز شاهد این رخداد و ورود دیزل ژنراتور برج میلاد به مدار تولید بودیم.

کد خبر: ۳۵٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha