۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱
افزایش ۷۳۰ هزار نفری بیکاران در انگلیس
تحت تاثیر شیوع کرونا رقم خورد؛

افزایش ۷۳۰ هزار نفری بیکاران در انگلیس

مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد همه گیری کرونا در فاصله ماه‌های مارس تا ژوئیه ۷۳۰ هزار نفر بر شمار بیکاران افزوده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد همه گیری کووید ۱۹، در فاصله ماه‌های مارس تا ژوئیه امسال ۷۳۰ هزار نفر بر شمار بیکاران در این کشور افزوده است.

مرکز ملی آمار انگلیس در تازه‌ترین گزارش اعلام کرد جوان‌ترین و پیرترین شاغلان در انگلیس، بیش از دیگران از بحران همه گیری ویروس کرونا آسیب دیده اند.

به گزارش این مرکز، کاهش شدید شمار شاغلان در انگلیس، در یک دهه اخیر بی سابقه بوده است و فقط در فاصله ماه آوریا تا ژوئن، ۲۲۰ هزار نفر در انگلیس بیکار شدند که گسترده‌ترین بیکاری در یک فصل از زمان بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ میلادی به حساب می‌آید.

دولت انگلیس از ماه مارس سال جاری میلادی، به منظور مهار همه گیری ویروس کرونا، محدودیت‌های شدید در این کشور اعمال و بسیاری از مراکز کسب و کار و تجمع را بست.

روزنامه گاردین نوشت از آنجایی که دولت انگلیس فعلا با دادن بخشی از دستمزد ماهانه افراد شاغل، مانع اخراج آنان می‌شود، شماری از کارشناسان معتقدند تعداد واقعی بیکاران در انگلیس، دقیق نیست، زیرا پس از پایان کمک‌های مالی دولت به صاحبان مشاغل در پایان ماه اکتبر، شمار بیکاران به یک باره افزایش خواهد یافت و احتمالا دستکم در شماری از مشاغل، دیگر جایی برای شاغلان پیشین نخواهد بود.

کد خبر: ۳۵٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha