۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
مرغ سالم به بازار مصرف عرضه نمی شود
قائم مقام هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر:

مرغ سالم به بازار مصرف عرضه نمی شود

دماوندی نژاد، قائم مقام هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر گفت: مرغی که اکنون به بازار مصرف عرضه می شود مرغ سالمی نیست.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «حسین دماوندی نژاد» افزود: بر اساس معیارهای فنی و کارشناسی مرغی که روانه بازار می شود با دارای وزنی بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ گرم باشد چون مرغ به سرعت به این وزن می رسد و دیگری نیازی ندارد دارو و آنتی بیوتیک های مازاد را دریافت کند.

وی ادامه داد: مهمترین مانع برای صادرات مرغ در کشور «وزن بالای مرغ های تولیدی» و «برنامه برای صادرات» است.

قائم مقام هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر گفت: اگر در صادرات مرغ دچار مشکل هستیم یکی از علل آن اینکه بطور مشخص برنامه برای تولید و تولید برای صادرات گنجانده نشده و در دستور کار برنامه ریزان صنعت طیور یا دولتمردان قرار نگرفته است.

وی افزود: رتبه جهانی ایران در تولید گوشت مرغ هفتم تا هشتم است.

دماوندی نژاد تصریح کرد: تکلیف دنیا برای تولید مرغ مشخص است اما در ایران این چنین نیست.

وی ادامه داد: وزن مرغ تولیدی در دنیا چه برای مصرف داخلی و چه برای صادرات ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ گرم است.

قائم مقام هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر گفت: متاسفانه در کشور علی رغم داشتن رتبه خوب جهانی در تولید گوشت مرغ تکلیف تولید کننده و مصرف کننده را تا به امروز نتوانسته ایم به خوبی مشخص کنیم از باب اینکه مرغ سالم دارای چه وزنی است تا مردم با طیب خاطر بتواند نیاز خود را تامین کنند و اگر در برنامه تولیدکنندگان هم این مسئله قرار گیرد مرغی را تولید کنند که دنیا وکشورهای همسایه با استانداردهای تعریف شده متقاضی آن هستند.

وی افزود: متاسفانه مرغی که در صنعت طیور کشور حاصل از نیمچه های گوشتی تولید می شود وزنی بالاتر از وزن یک مرغ سالم را دارند.

دماوندی نژاد بیان داشت: مصرف کنندگان داخلی شاید اطلاعات کافی راجع به این موضوع نداشته باشد اما کشورهای وارکننده حتما به دنبال مرغ سایزی هستند که بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ گرم است چرا که این مرغ دارو و آنتی بیوتیک کمتری مصرف کرده و در رده یک کالای با سلامت تائید شده قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: هم کشورهای وارکننده علاقه مند به چنین مرغی هستند و هم مصرف کننده داخلی باید به این موضوع توجه جدی داشته باشد.

کد خبر: ۳۵٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha