۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
زمین و خانه کلنگی در تهران چقدر گران شد؟

زمین و خانه کلنگی در تهران چقدر گران شد؟

مرکز آمار ایران از افزایش ۵۰.۴ درصدی متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در تهران خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از مرکز آمار ایران، این مرکز نتایج طرح اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در شهر تهران بهار ۱۳۹۹ منتشر کرد که بر اساس آن متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در شهر تهران ۲۵۵۱۰۹ هزار ریال با میانگین مساحت ۱۸۶ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل ۲۲.۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل۵۰.۴درصد افزایش داشته است.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات تمام معاملات خرید و فروش و اجاره را در سامانه‌ی اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت کنند.

مرکز آمار ایران اعلام کرد: با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در مناطق شهر تهران باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح کل شهر می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) که در آن، وزن با استفاده از سهم واحدهای مسکونی دارای سکنه محاسبه می‌شود، استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

کد خبر: ۳۵٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha