۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
احیای واحدهای راکد و توجه به دیپلماسی اقتصادی محور برنامه های وزیر پیشنهادی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد

احیای واحدهای راکد و توجه به دیپلماسی اقتصادی محور برنامه های وزیر پیشنهادی

ذاکر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن موافقت با وزیر پیشنهادی صمت، گفت: مدرس خیابانی فردی فراجناحی است که توجه به دیپلماسی اقتصادی و احیای واحدهای راکد محور برنامه های وی است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید سلمان ذاکر در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۲ مردادماه) مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برنامه وزیر پیشنهادی صمت، در موافقت با وی، گفت: مدرس خیابانی بزرگ شده وزارت صنعت، معدن و تجارت است و سوابق و عملکرد وی حکایت از تجربه لازم در این حوزه است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: همه مشکلات کنونی کشور را نباید منوط به سابقه عملکرد کل دولت کرد، همه نواقص و آسیب ها منتسب به خیابانی نیست لذا نباید بدون توجه به مقدمات نتیجه گرفت.

وی با اشاره به نکاتی که مخالفان درباره وزیر پیشنهادی صمت در کمیسیون ها مطرح کردند، گفت: مخالفین معتقدند مدرس خیابانی سیاست زده است و از افراد موثر در فتنه در وزارت استفاده کرده است این در حالی است که وزیر پیشنهادی صمت متذکر شد اگر چنین افرادی در وزارتخانه حضور داشته باشند قطعا اخراج خواهم کرد لذا خیابانی فردی فراجناحی است و فراجناحی عمل کرده است، این موضوع را در توجه به تخصص و توجه افراد در واگذاری مسئولیت ها می توان مشاهده کرد.

ذاکر با اشاره به انتظارات و مطالبات مردم در حوزه اقتصاد، تولید و صادرات در سال پایانی فعالیت دولت، گفت: مدرس خیابانی اراده جدی برای ساماندهی مطالبات مردم و مبارزه با فساد دارد، همچنین توجه ویژه ای به ظرفیت جوانان و اجرای گام دوم انقلاب دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به حضور مدرس خیابانی به مدت یکسال در سمت قائم مقام وزیر صمت و ۳ ماه به عنوان سرپرست این وزارتخانه، گفت: وزیر پیشنهادی اشراف کامل به نواقص و مشکلات این وزارتخانه دارد، وی به ویژه توجه به احیای واحدهای راکد در تولید این مدت کرده و در برنامه پیشنهادی خود نیز به این موضوع پرداخته است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات امروز ما ضعف در حوزه دیپلماسی اقتصادی است و رویکرد مدرس خیابانی توجه به مرزهای اقتصادی است، وزارت خارجه در این حوزه نمی تواند به تنهایی عمل کند و در کنار وزارت صنعت باید نواقص حوزه دیپلماسی اقتصادی مرتفع شود. وزیر پیشنهادی صمت در برنامه خود بر تمرکز بر بازارهای جهانی و صادرات برای تقویت دیپلماسی اقتصادی تاکید کرده است.

ذاکر با اشاره به مشکلات خودروسازان، گفت: مسائل و نواقص متعددی در این حوزه وجود دارد و ما به عنوان نمایندگان مجلس می توانیم بعد از اخذ رأی اعتماد با حمایت از وی، تحقق برنامه توجه به معیشت مردم را تسهیل کنیم، همچنین با نظارت و استفاده از ابزارهای نظارتی چون تذکر، سوال و استیضاح مسائل را پیش ببریم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: محصولات کشاورزی نیز آسیب دیده است و صادرات این محصولات باید هرچه سریع تر انجام شود، بنابراین طبق برنامه وزیر پیشنهادی این کار به زودی انجام می شود و دولت باید زیرساخت های بازگشت ارز را فراهم کند.

کد خبر: ۳۵٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha