۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
اختصاص ۱۳۰ میلیون یورو برای توسعه میدان های گازی در استان ایلام
استاندار ایلام خبر داد

اختصاص ۱۳۰ میلیون یورو برای توسعه میدان های گازی در استان ایلام

ایلام- استاندار ایلام از اختصاص ۱۳۰ میلیون یورو برای توسعه میدان های گازی در استان ایلام خبر داد و گفت: ظرفیت های نفت و گاز فرصتی برای رفع محرومیت های استان است.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل یکی خبرگزاری های استان اظهار کرد: استان ایلام دارای ظرفیت های بسیار زیادی در بخش نفت و گاز است و در سال جاری اختصاص ۱۳۰ میلیون یورو برای توسعه میدان های گازی در استان ایلام اختصاص یافته است.

وی با اشاره به مجوز ایجاد شهرک پایین دستی پتروشیمی در دهلران، گفت:  تفاهم نامه ای نیز با هلدینگ ایرانیان برای ایجاد شهرک پایین دستی پلی پروپیلن در ایلام منعقد و قرار است با سهم ۴۰ درصدی در این طرح سرمایه گذاری کند.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: پروژه های بزرگی در شهرستان دهلران در حوزه نفت و گاز شروع شده است،نزدیک به یک میلیارد دلار برای پتروشیمی و ان جی ال دهلران سرمایه گذاری می شود.

وی ادامه داد: پروژه های بزرگ دیگر در حوزه انرژی در استان ایلام در زمینه لرزه نگاری و اکتشاف در میادین آبان و دانا در شهرستان های ایوان و آبدانان در حال اجرا است.

وی بیان کرد: مجوز ایجاد پتروشیمی مهران و دره شهر نیز اخذ شده ولی مشکلاتی بر سر راه توسعه این طرح ها وجود دارد، به طور مثال طراحی پتروشیمی مهران منطبق با تجهیزات کشورهای اروپایی بوده و به دلیل تحریم ها هم اکنون امکان ورود این تجهیزات میسر نیست.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: پتروشیمی دره شهر نیز با وجود اخذ مجوزهای لازم باید یک خط انتقال ۲۴ کیلومتری برای اجرای آن احداث شود که تاکنون وزارت نفت با احداث این خط از مسیر دالان خط اتیلن غرب کشور موافقت نکرده است.

وی از کلنگ زنی پتروشیمی هلیلان در شهریورماه خبر داد و افزود: زمین مورد نیاز برای احداث این پروژه بزرگ تامین و سند نیز صادر شده است.

کد خبر: ۳۴٬۹۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha