۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
افزایش تولید ۳ قلم اصلی لوازم خانگی در ۴ ماه امسال
معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد

افزایش تولید ۳ قلم اصلی لوازم خانگی در ۴ ماه امسال

صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت در حاشیه همایش روز ملی حمایت از صنایع کوچک از افزایش تولید ۳ قلم اصلی لوازم خانگی (یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی) در ۴ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی افزود: موضوعات مرتبط با صنایع کوچک و متوسط توسط سازمان توسعه ای و تخصصی زیرمجموعه وزارت صمت یعنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دنبال می شود.

وی با اعلام اینکه حدود ۹۵ درصد از بنگاه های ما صنایع کوچک و متوسط هستند، تصریح کرد: ۲۷ درصد از ارش افزوده بخش صنعت به صورت مستقیم و حدود ۴۰ درصد از این ارزش افزوده به صورت غیرمستقیم مربوط به صنایع کوچک و متوسط است.

احیای ۴۶۸ بنگاه مستقر در شهرکهای صنعتی از ابتدای امسال
معاون امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه این وزارتخانه در حوزه صنایع کوچک و متوسط(SME) چندین پروژه تعریف کرده است، گفت: احیای واحدهای راکد مهمترین موضوع در این خصوص است که از حدود ۹ هزار بنگاه راکد مستقر در شهرکهای صنعتی برای فعالسازی ۱۵۰۰ واحد در سال ۱۳۹۹ هدفگذاری شده است و طبق آخرین آمار ۴۶۸ واحد از این واحدها به مدار تولید بوده است.

صادقی نیارکی موضوع تامین مواد اولیه(داخلی و وارداتی) به عنوان رکن اصلی فعالیت SMEها را دومین هدف وزارت صمت دانست و اضافه کرد: ساماندهی زنجیره فولاد و پتروشیمی توسط این وزارتخانه دنبال می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اکثر بنگاه های کوچک و متوسط مشکل تقاضا ندارند، تصریح کرد: کالاها به خوبی تولید و در بازار عرضه می شود.

معاون امور صنایع وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سهمیه مواد اولیه ورق، بیان کرد: ظرفیت تولید ورق حدود ۸.۵ میلیون تن است، اما پروانه های صادره در سال‌های گذشته بیش از این عدد است و به همین دلیل با یک مدل توسط معاونت امور معادن بر اساس میانگین متوسط خرید و تولید بنگاه ها(برای سال ۹۷ و ۹۸) برای عدالت در توزیع سهمیه ها تعیین می شود.

افزایش تولید ۳ قلم اصلی لوازم خانگی در ۴ ماهه امسال
صادقی نیارکی در خصوص حوزه لوازم خانگی، نیز گفت: افزایش تولید در یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی (سه قلم اصلی مورد نیاز مردم) افزایش تولید در ۴ ماهه امسال داشته ایم.

وی با اعلام اینکه بیش از ۶۵ درصد از لوازم خانگی بزرگ کشور اکنون ساخت داخل شده است، افزود: در برخی اقلام مانند کولر آبی حتی تا ۱۰۰ درصد ساخت داخل شده است، در حوزه ساخت داخل لوازم خانگی نیز برنامه داریم و موضوع قطعه سازی حرفه ای داخلی را در برنامه داریم.

کد خبر: ۳۴٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha