۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
بازگشت گرانی ها به بازار ارز، سکه و طلا/  دلار در کانال ۲۲ هزار، سکه در مقام ۱۱ میلیون!
«بازار» گزارش می دهد؛

بازگشت گرانی ها به بازار ارز، سکه و طلا/ دلار در کانال ۲۲ هزار، سکه در مقام ۱۱ میلیون!

قیمت انواع ارز، سکه و طلا امروز در بازار افزایش یافت این افزایش قیمت موجب شد تا دلار دوباره در کانال ۲۲ هزارتومان و سکه بازهم به کانال ۱۱ میلیون بنشیبنند.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: با وجودی که قیمت ها دیروز در بازار سکه و ارز کاهشی و دلار در حال ورود به کانال ۲۰ هزار تومان بود اما قیمت ها امروز در این بازار روندی صعودی به خود گرفت تا جایی که دلار ۲۱ هزار ۴۰۰ تومانی دیروز امروز با رشد ۱۱۰۰ تومانی به ۲۲ هزار ۵۰۰ تومان رسید و سکه دوباره به کانال ۱۱ میلیون تومان افتاد.
افزایش قیمتی که برخی ها ناشی از ریزش شدید شاخص کل در بازار سرمایه و سقوط شاخص به زیر ۲ میلیون واحد می دانند. در واقع بازاری که دیروز همه فروشنده بودند امروز حال و هوای دیگری به خود گرفت و قیمت ارز در چند مرحله افزایشی شد.

بانک مرکزی به وعده های خود در کاهش نرخ ارز عمل کند
برخی دیگر معتقدند عامل گرانی ها در این بازار به دلیل این است که بانک مرکزی وعده کاهش قیمت ها در این بازار  داده است اما در عمل اقدامی قابل توجهی که به کاهش قیمت ها در این بازار منجر شود به چشم نمی خورد.
افزایش قیمتی که تابلو نرخ ها را در بازار تغییر داد و بازار را وارد شگفتی کرد. به طور مثال در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار با ۱۱۰۰ تومانی نسبت به دیروز افزایش یافت و به  ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید، همچنین قیمت یورو نیز امروز به ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است.
صرافی بانک ها که تا دیروز قیمت ها را پایین نگه داشته بودند امروز برخلاف دیروز نرخ ها را بالا بردند تا با این شیوه مانع از رشد بالای قیمت ارز در بازار آزاد شوند.
قیمت دلار امروز در صرافی بانک ها برای فروش به مردم با افزایش ۸۸۰  تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۱ هزار و ۸۸۰ تومان اعلام شد. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۱ هزار و ۷۸۰ تومان خریداری می‌کنند.
همچنین قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز با افزایش ۹۳۰ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۵ هزار و ۶۳۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها ۲۵ هزار و ۵۳۰ تومان درج شده است.

سکه و طلا هم در بازار گران شد
رشد قیمت ها در بازار ارز قیمت سکه و ارز را نیز افزایشی کرد طوری که هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۵۶ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.
این در حالی است که قیمت طلای ۱۸ عیار دیروز در بازار آزاد هرگرم یک میلیون و ۱۸ هزار تومان، و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بود.
امروز همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.
همچنین قیمت هرگرم طلای ۲۴ عیار یک‌میلیون و ۴۱۰ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۵۸۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۲۰۱۸ دلار معامله می‌شود.

احتمال دوباره کاهش قیمت ها در روزهای آتی با مداخله بانک مرکزی در بازار

به گزارش بازار، کارشناسان معتقدند بازار ارز نباید به حال خود رها شود و از آنجایی که قیمت ها در این بازار غیر واقعی است، بنابراین بانک مرکزی باید به وعده های خود در کاهش قیمت ها عمل کند تا قیمت ها این گونه در بازار بالا نرود. قیمت ارز و سکه امروز در حالی در بازار افزایش یافت که بانک مرکزی هنوز هیچ اقدامی برای ساماندهی این بازار به کار نگرفته است با این وجود با مداخله بانک مرکزی به بازار ارز بی شک قیمت ها سیر نزولی به خود می گیرند.

کد خبر: ۳۴٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha